Tuesday, March 17, 2009

Selamat sudah sahabatku

Bersambung n3 terkini pasal majlis kawen member saya nih..

Malam sabtu tu dorang akad nikah.. akad nikah di rumah saja.. lagipun hujan renyai2 malam tu so bapak pengantin pompuan suh buat kat rumah saja.. Memandangkan saya sampai kat umah si zati nie waktu maghrib so cepat2 la mandi, solat dan siap ala kadar.. katanya akad nikah lepas isyak.

Lepas pukul 9 si zati nie dah ciap2 make up sume tapi pengantin lelaki tak sampai2 lagi.. tok kadi lak dah siap sedia tunggu kat depan pelamin.. gelabah jugak la pengantin pompuan nie menunggu bakal suaminya.

Sementara menunggu rombongan pihak lelaki nie sampai saya cam besa la snap cna cni untuk bahan cerita blog nie..

antara barang hantaran daripada pihak pengantin pompuan untuk lelaki

Zati menggunakan khidmat mak andam kt kg dia saja.. murah katanya

kejap aje mak andam nie solekkan si Zati nie taw! org pro kan sure wat keje mantap

see my frenz.. tersenyum bahagia gitu
tak sabar nak jadik bini orang dah time nie :p

last touch up.. dia minat biru.. so biru la jadinya.. yg paling best mak andam pon sedondon ngn pengantin..hihi

nie pulak pelamin dorang.. tema majlis kawen dorang adalah coklat + silver. Memang sangat seswai! i like

nie pulak pandangan dari sebelah tepi.. saja nak tunjuk bunga pahar kat pelamin tu pakai telur itik taw! saya agak keperakkan sket la.. ade jugak orang wat telur itik jadi bunga telur ye. Nie telur asin dorang cakap leh tahan lama. Tapi kos nye mahai la cket ye tak? tak kisah la kan yg penting ikut pada kemampuan masing2 :d

ini pulak tempat makan beradap pengantin esok harinya..

cantik kan? kemas dan simple aja.. saya sukak!

Seterusnya adalah acara menikah pulak..hihi

saat ini pengantin lelaki sure berdebar2 giless.. maklum la bapak mertua yg nikahkan.. rasa jantung macam nak luruh pon ada kan?

syukur alhamdulillah akhirnya selamat juga diijabkabulkan..

saya tak penah g kenduri kat belah2 johor nie so dapat la timba pengalaman dan suasana kenduri kat sana.. ala-ala pengantin mawi dan ekin tula.. ada mak dan ayah pengantin pompuan baca ayat2 sedih tula.. apa tah macam ucapan gitu.. pengantin pompuan ngn laki pon kene baca jugak.. saat yg mengharukan bila pengantin pompuan yg baca benda tu untuk mak dia..huhu termenangis jugakla dia.. sadissss

lepas tu mcm besa ada acara membatalkan air sembahyang.. dapat cincin emas..hoho

lepas tu dapt jugak rantai tangan emas..hihi

pastu salam2 n kis kis dahi.. tapi pengantin lelaki nie sangat la pemalu so saya tak sempat nk snap gambar kis tu.. cepat sangat :p

dah settle sume terus dorang kene paksa naik pelamin.. para-para photografer yg bertauliah dan tak bertauliah pon sebok klik klik kamera masing2.. mmg meriah sangat dengan cahaya flash dorang tu.

hantaran daripada kedua belah pihak.. yg wane biru tu dari lelaki untuk pompuan.. manakala yg wane coklat tu dari pengantin pompuan untuk lelaki.

hantaran yg paling best!! mestila duit hantaran..haha amek ko selonggok depa bagi duit nie..bestnyaaaa.. bape ribu tu?? RAHSIA..

dah selamat jadi suami isteri dorang nie.. syukur alhamdulillah..

lastly penutup mesti ada muka saya kan..hurmmm tahniah zati..

nanti ada lagi tau entry kawen nie tak abes lagi tau!! hihih

12 comments:

CuTeMiUt78 said...

heh..heh..heh.. teringat zaman akak kawin dulu pun kaler yg sama gak ler.. emm.. kat johor ni memang ada acara baca2 penyerahan tu.. memang menyayat hati.. tu namanya 'keluarga sakinah' ala2 cam adat johor gak ler

JIVEBUMZ said...

HAI CUTEMIUT, hoho terimbas kenangan akak yer?? haah kak saya nie kan tak penah g kenduri kat johor sana nun so ala-ala perak cket laa..oic keluarga sakinah rupanya..thnxs 4 ur info kak! :d

neezareef said...

ala..sweet je perantin nye

Dyana said...

wahh..best nyer tgk org kwen....hati pun brbunga2 nk kwen....hehehehe..;D..tahniah utk kwn akak ek...slamat pgantin bru....;)

MaDihays{Ida} said...

cantik pengantin, berseri-seri..

Shemmi said...

org kata hujan rahmat...

Eita said...

hehehehe haah sedih bila tgk mak ayah baca ayat2 sdh tu huh :)

cik_mimie said...

nice entry.. seronok baca...
slmt pgantin baru utk kwn

ZahRa A!Sya said...

wa..cantiknye kwn awk teww..hehehe..meriahnye..awk ble lgk?muahaha

JIVEBUMZ said...

HAI NEEZAREEF, haah pengantin tu mmg sweet sangat..


HAI DYANA, ai dyana nak kawen dah ek?? hihi sabo taw bagi akak lepas dulu :P

HAI MADIHAYS, yup pengantin musti berseri2 kan? :d

HAI SHEMMI, haah hujan rahmat yg memberi rezeki kepada makhluknya..

HAI EITA, mmg sedih akak pun tak sedar termenangis sket...hihi

HAI CIK MIMIE, thanxs cik mimie.. :d

HAI ZAHRA AISYA, yup secantik orgnya.. saya?? coming soon insyaallah

kojah said...

wuiii, duwet cenggitu je?akak sy wat dlm bentuk cek...

JIVEBUMZ said...

HAI KOJAH, haah camtu je tak de pakai cek.. bahaya kan? tapi syukur la selamat tak de pape jadi

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site