Thursday, January 9, 2014

GLA Complex sesuai untuk kesuburan


Bercakap soal anak pastinya setiap pasangan yang mendirikan rumahtangga mahukan anak. Namun begitu tak semua keinginan kita dipenuhi yang maha Esa. Ada seseorang tu senang sangat dapat anak. Tak kurang juga yang susah sangat nak lekat (dapat anak). Apa pun kita hanya berusaha dan Allah yang menentukan segala.

Baiklah bercerita pasal anak nie saya nak share vitamin daripada shaklee yang sangat baik untuk kesuburan wanita. Iaitu GLA Complex.

GLA Complex diestrak dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. EPO tu Evening Primrose Oil.

Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yan mana ianya hanya sumber terbaik Omega-6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.

MANFAAT UTAMA GLA COMPLEX:

1. Herba tradisi yang dipercayai -  Borage adalah herba kegemaran orang barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.

2. Mengawal selia estrogen dan testosteron- GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.

3. Melambatkan menopous 

4. Membantu mengurangkan keradangan pada sendi - Sesuai untuk orang yang mempunyai masalah  arthritis dan penyakit gout.

5. Melembapkan kulit - Sekiranya mengamalkan GLA insyaalah kulit akan lebih moist dan tak cepat kering. Terdapat kajian yang dibuat atas bayi yang mengalami cradle cap atau kerak kepala selepas 2 minggu disapukan borage oil, cradle cap itu hilang.

6. Membantu mengimbangkan hormon serta mengembalikan period yang teratur.


GLA bergabung dengan VIT E hasilnya MELETOP!!! hehe


7.  Membantu mengatasi kencing tak lawas.

Secara kesimpulannya GLA membantu meningkatkan lendir servik yang berkualiti untuk kesuburan. Insyaallah sangat sesuai kepada pasangan yang ingin mempunyai anak.

Selamat mencuba... :)


No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site