Monday, September 29, 2014

Demam panas anak saya lega dengan Basic H2

 Assalammualaikum wbt...

Di kala ini saya sedang bercuti menjaga anak saya. Sepatutnya saya perlu ke Kursus di Hotel Impiana Morib, Banting... tapi apakan daya Allah lebih mengetahui segalanya... Saya terpaksa mencari kawan ganti sebabnya saya adalah salah seorang urusetia dalam kursus tersebut. Berat jugak hati nie nak melepaskan tanggungjawab kepada orang lain... tapi anak haruslah diutama.. Perlu pilih mana yang lebih berharga..gitu

Baiklah oleh kerana saya sedang bercuti makan wajiblah mengupdate blog untuk share kebaikan produk kesayangan saya nie... kata #iluvshaklee kan hehehe

Ok kenalkan Basic H2 seperti gambar dibawah. Saya dah lama menggunakan basic H2 nie tapi sebagai cucian untuk membasuh botol susu anak-anak, membasuh buah-buahan san sayuran serta mengemop lantai. Sedangkan basic H2 nie terlampau banyak sangat kegunaannya. 1001 kegunaan orang kata haa... hebat tak uols?? Ok mai saya terangkan satu persatu yer..


Basic H2 nie sangat organik... Ianya dihasil dari perca-perca vitamin shaklee dan mempunyai molikul yang sangat halus dan lebih lembab dari air, ‘smaller than water and wetter than water’ maknanya lebih bersih dari air dan mampu menjangkau ketempat lebih sempit yang molekul air tak mampu melepasi.

Saya rasa ibu-ibu dirumah wajib ada. Sebabnya basic H2 nie dapat membantu banyak perkara. Basic H adalah untuk beribu-ribu pekerjaan isi rumah. Kepekatan yang tinggi – 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air  menjadi pembersih berkuasa tetapi lembut dan halus pada kulit. Pembersih serbaguna dan berkuasa menghilangkan kotoran, gris, dan kotoran dari permukaan mana-mana boleh dibasuh didalam dan diluar. cairkan mengikut arahan. Tiada bilas, tiada sisa, formula bebas coretan, tanpa toksik. Asli dan semulajadi. Surfaktan biodegrasi.



Cara mengguna basic H2:-

1. Untuk anak yang demam - masukkan 1-2 titik basic H2 ke dalam besen kecil dan masukkan air. Lap seluruh kepala dan badan  anak yang demam panas tersebut. Biarkan beberapa minit. Insha Allah panas akan berkurang. Saya dah cuba malam tadi untuk anak saya yang badannya terlampau panas dan alhamdulillah dalam tempoh sejam suhunya berkurang. Siap boleh bangun berjalan lagi padahal sebelum tu lembik aje. 

2. Untuk cucian botol susu anak - masukkan 1-2 titik basic H2 ke dalam botol. Rendamkan botol tersebut selama 15 minit dan basuh. Kotoran dan daki susu dibotol Insha Allah akan mudah tanggal. Terasa bersih dan selamat botol tersebut sebab menggunakan bahan cucian yang organik.

3. Untuk mop lantai - Titikkan dalam 10-15 titik makin kering makin bersih dan selamat kalau ada baby yang kutip-kutip makanan di lantai.

4. Untuk cucian ditandas - titikkan beberapa titik dan tandas anda akan kelihatan bersih dan berseri-seri. Mudah disental.

5- Boleh cuba sendiri keatas apa sahaja cucian dan seribu guna boleh tahan sehingga 6 bulan, Pastikan setiap rumah ada sebotol Basic-H.

Kelebihan: melarutkan minyak dengan mudah, kebanyakan kotoran adalah oil base, kain pengelap/mop dsb cuma perlu di bilas saja sudah bersih dan lalat tak datang sebab tak suka bau dia, padahal lembut sahaja.


 Mesti korang nak tengok testimoni kan??? haaa seperti dibawah... terbukti ianya berkesan dan selamat digunakan.
  



Teruja tak korang? ok anda patut teruja sebab basic H2 nie dapat membantu banyak perkara dalam kehidupan seharian. Harga tak sampai rm50 pon uols... jom dapatkan segera!!!


Perbezaan Shaklee

- Selamat
-Tidak bertoksik
-Tanpa gas beracun
-Tanpa bahan kimia berbahaya
-Tanpa bahan pewangi
-lembut pada tangan
-PH seimbang
-Tanpa klorin

Mesra Alam

-Ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa
-Biorosot
-Tanpa fosfat
-Bungkusan yang boleh kitar semula
-tanpa bahan pewarna
-Selamat untuk sistem septik dan pembentungan
 

Pastikan anda ada sebotol dirumah sebagai tanda kasih sayang anda kepada alam. Ingin dapatkannya boleh hubungi 012-5417451

Saya sedia membantu anda.

-ila kamilah-

No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site