Thursday, October 24, 2013

Bersalin dan berpantang dengan Shaklee memang terbaik






Ok diatas adalah gambo set bersalin & berpantang SHAKLEE.. Alhamdulillah anak kedua aku gunakan Set ini sepenuhnya. Masa anak pertama dulu aku tak tau.. tak pernah beli pon tapi tau2 gitu jelah.. tengok member opis makan specially member yang menyusu badan la kan.. sebab depa nak tambah susu badan..

Aku start berkenalan dengan Shaklee pon masa anak pertama iaitu Esya.. time tu susu drop.. so kawan2 cadangkan amek set untuk menyusu.. aku pon try lah kan.. tapi susu aku tetap begitu juga.. tak jadi pom milk boster... hurmmm sedihhhh

Rupa-rupanya aku mengandung lagi!! hehehe memang la kan... tak perasan kot.. ingatkan susu drop pasai apa.. rupanya mengandung.. memang tak boleh buat apalah.. tapi aku tetap amalkan makan set menyusu dengan harapan aku dapat jugak menyusu Esya disamping aku mengandung.. kuat semangat tau nak menyusu badan jugak. tak kira!! huh

Sepanjang kehamilan aku amalkan makan vitamin Shaklee nie.. alhamdulillah tak ada sebarang masalah.. cuma aku dapat menyusukan Esya sampai aku mengandung 7 bulan sahaja.. lepas tu susu pon tak berapa nak ada... Esya aku terpaksa bagi susu momooo (fm) huhu sedih kot time tu kalo dikenangkan...

Tapi tak pe untuk anak kedua aku nekad nak teruskan... menyusu badan bila baby lahir nanti... jadi aku teruskan makan vit nie sampai Sara lahir...

nie lah dia baby Shaklee kite... tulang dia kuat tau! tengok lengan pon dah tau kan hihikk

Perkembangan dia pon luar biasa... semuanya cepat dan pantas... beza betul dengan si kakak. Sebab time kakak aku tak amek apa2 supliment...

Aku sarankan kepada kawan2 diluar sana yang sedang mengandung boleh consume dengan vit shaklee nie sebab dia very the organik tak de bahan kimia.. dijamin selamat dan paling penting dijamin halal...insyaallah

Ok masa dah time.. got to go...

nah picca sara baby shaklee hihuuu bersama mama tombam



lastly... sara 1 year 1 month bersama mama dan kakak esya... hai omaknye paling over...


k bai...

3 comments:

♥نعمة السعده اسماعيل‎ ♥ said...

betul la mama sara.
naem pun susu drop ingat nape rupanya sebab pregnant.
dan anak second ni pun masa pregnant amek shaklee
dia pnya development cepat sikit. gigi tumbuh awal.jalan pun cepat.
now jalan pn dh tak jatuh sgt.
n now prggy anak ke3 and susu pn drop.
sadis.
hope kali ni boleh susu smapi 2thn :D

Unknown said...

♥mamaTisyaThaqif♥
wah dah jalan ker anak u???? sara blom jalan lagi tau.. tengah bertatih lagi.. 2,3 tapak jatuh pastu dia malas nak continue..hehe. wow tahniah!! dah brapa bulan?? seronoknye peknen. Jaga diri baik2 tau! jln lupa amek shaklee hehe terbaikkk

♥نعمة السعده اسماعيل‎ ♥ said...

dah jalan dah :) 1thn3m haritu .. lelaki kot.cepat sikit.
now dh masuk 32w.hehe. tq.
yerp continue dgn shaklee..

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site