Saturday, January 18, 2014

Kenapa kita perlukan zink?

Assalammulaikum semua....

Selamat berhari minggu... tak keluar berjalan kah arinie? ahaa saya nak keluar jugak tapi tak tau nak pi mana.. tengok lah petang2 skit. Keluar awal2 panas biar redup sikit baru seronok berjalan bawak budak kecik..

Ok semua since saya dah terlibat secara langsung dengan SHAKLEE nie haruslah setiap entry saya berkisar pada produk shaklee kan. Bukan apa uols... saya nak sangat share produk yang bagus nie dengan uols... idokla saya sorang je yang tau kebaikannya gitu..

Zink sesuai untuk lelaki dan wanita
Saya mengenali "ZINK" semenjak bersalinkan Sara. Sebab kata orang nak cepat sembuhkan luka. Alhamdulillah saya dapat merasai bersalin normal ketika itu maka dapatlah saya berpantang seperti orang normal yang lain. Set pilihan saya pada waktu itu ialah Shaklee. Dulu masa Esya saya pakai nona roguy tapi time tu ceaser plak maka terpaksa lewatkan skit untuk memakainya sebab takut luka tang jahit tu belum sembuh. Itu pantang style ceazer. Ok bukan nak cerita pasal pantang ya hehe.

Disini ada beberapa kebaikan zink yang sangat bermanfaat untuk kita semua.

1. Mengaktifkan 200 jenis enzim - untuk memelihara metabolisma gigi dan pertumbuhan para remaja....

2. Membentuk Kolagen - Membantu pembentukkan protin dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ.

3. Memperbaiki Diabetes - Membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin seterusnya memperbaiki diabetis.

4. Bintik putih dikuku - Bintik putih kuku adalah tanda defisiensi zinc, yang boleh menyebabkan depresi, lemah daya ingatan, mudah sakit, pemulihan luka yang lambat, pembengkakan prostat, anemia, lemah penglihatan atau hilang daya penglihatan.

5. Mempertingkatkan sistem imun - membantu pengeluaran kelenjar thymus, kelenjar thymus mempertingkatkan sistem imun dengan pengeluaran T-cells untuk menentang kanser dan menghalang infeksi penyakit.

6. Mempercepatkan pemulihan luka - Luka dalaman dan luaran, pemulihan selepas pembedahan, memperbaiki alergi dan bintik dikulit. Hancurkan zinc dan tabur diluka untuk mempercepatkan pemulihan kulit.

7. Memperbaiki masalah prostat - Melindungi kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuh benign prostatomegaly dan keadaan kerap kencing.

8. Kemampuan seks lelaki - Pengambilan zinc untuk jangka masa yang panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, impoten, meninggikan kitaran sperma.

9. Ovulasi wanita - Wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. Zinc membantu pengucupan uterus mengembalikan daya ketahanannya.

10. Memperbaiki radang kulit - Kajian menunjukkan pengambilan zinc sebanyak 4-8 tablet akan memperbaiki radang kulit seperti akne dan jerawat.

11. Mengekalkan deria bau - untuk mengekalkan deria bau yang sihat dan sensetif seperti rasa dan bau.

Ok sudah tahu kebaikkan zink moh kita cuba untuk diri dan juga suami :)

No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site