Saturday, January 31, 2009

kampung halaman ku

Lepas dah lepak2 makan2 kt umah abg saya.. tibalah masanya pulang ke kampung halaman ku.. yea yea balik kampung..hihi macam poyo aje la minah nie..

Entry nie khas wat kak mal.. sebab kak mal nak tengok suasana kampung saya kan?? hehe meh saya tayang kt uols sekali.. So layan gambo jela eh?? bole kan?? bole la.. lalala

jalan masuk ke umah saya.. di kiri kanan sawah padi terbentang luas.. saya nie anak pesawah je uols.. org kampung..

pokok kelapa saya.. haha saya punya ker??




hah tu la umah saya.. umah buruk aje.. tapi kami bahagia di situ.. alhamdulillah syukur pada NYA..

pssstt: kak mal, puas ati x nengok gambo kt kg saya nie?? itu jela yg sempat saya snap ye kak.. maklum la bila balik kg banyak nau aktibiti nak di buat..hihi ok dah settle utang saya ngn akak ek!! :p

14 comments:

Shemmi said...

ek belakang tu sawah padi ker?

bestnye..

umah impian ku adalah...
umah kayu yang sederhana besar tapi comel & selesa bewarna hijau..langsir bewarna peach..
tepinya ada sawah terbentang luas saujana mata memandang...
dan di kejauhan ternampak gunung ganang berbanang2...
di tepi umah ada kolam ikan...ada kebun sayur..timun, kacang, lada, serai, macam2..ia adalah hasil kesukaan suami tercinta..
ada pangkin kecil di depan umah di bawah pohon manggis...tempatku menunggu kepulangan suami tercinta dari kebunnya dari sawahnya dengan air kopi panas & cempedak goreng...

masa itu kami berdua dah berkedut seribu tp kami berdua tersangat bahgia..

hahahahahahahahahahaahaaa!!!!..

*AWAS : ini adalah cerita impian seorang anak gadis yg suka berangan..hihihi...

Luth Textile said...

ok what.. best la dok kpg

Luth dok kt taman, tak best..

Dr Zek said...

nice blog...nice kampung...best!

atie said...

Tempat jatuh lagi dikenang inikan pulak kg sendirik....kaktie suka tengok suasana tu...rindu kat kg sendiri

eliza said...

teringin la tinggal tempat yang ada sawah padi...hu...

amal said...

bg..sesaper yg teringin nk kampung cam kami...ha...cari2la calon yg sesuai..ha..cam akk nih...rasa tol kg..di betol2 kampung...tq..kam..

apisz said...

cantek la...buleh tumpang nak gi sane tak? cantek panorama kat sana klu shoot gambar kan...

hehe...

(^_^)

Erieq said...

kampung awak best nyerrrrrrrrrrrr...,
jeles nyerrrrr.,cantik sangat pemandangan kat kpg tu.,kita tuka kampung nak tak huhuhuhuhu

Hayati said...

cantik yekk...mai lew singgah nti...hehehe.

eya said...

ish...lawo ape umah kampung2 nih..
lg2 keliling dek pokok2,nyaman je pepagi. rindu lak kat kg..

JIVEBUMZ said...

HAI SHEMMI: bestnye la ai impian akak nie ek?? mmg betui2 tinggi la imaginasi akak tu kan..hihi

jom la pindah dok kt kg saya wat umah tepi sawah..hihi

HAI LUTH: itu la org kg nak dok bandar.. org bandar nk dok kg.. pepon akak suke dok kg akak yg jauh dari kesesakan j/raya.

HAI DR ZEK: teng kiew..hihi

HAI ATIE: saya rasa suma yg berasal dpd kg pastinya rindukan suasana kg masing2 kan kak?

HAI ELIZA: meh g kg saya meh..:D

HAI AMAL: sesame kak.. seb baik saya ada kg sendirik.. kalo dpt bakal suami org kay ell pon xpe.. raye kang balik kg saya jela..hihi

HAI APISZ: haha biase aje la kg saya nie.. hah jom jom bawak kamera dtg kg saya eh..lalala

HAI ERIEQ: tukar kg?? owh tidakkk kg awak pinggir bandar kan?? kg sy kt kg..uhuhu

HAI HAYATI: uit ajak sapa singgah tuh? :p

HAI EYA: kalo tido kt kg mmg susah nk bangun pagi kan? nyaman di tambah plak ngn suasana segar dan suara burung2 yg berkicauan..:d

Cik Anie said...

saujana mata memandang... sawah mengijau..
kalo kg akak..getah jer la

JIVEBUMZ said...

HAI CIK ANIE: getah pon ok per.. asalkan kite asalnye dari kg kan cik anie.. lama2 dok bandar nie buhsan kan?? hihi

adenium said...

bestnya ada kampung..... nak balik kg gaks...

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site