Friday, May 2, 2014

Mealshakes untuk anak-anak saya..terbaik!


 Assalammualaikum semua....

Selamat datang Mei... Selamat datang Rejab!

Yer rasa sekejap masa berlalu meninggalkan kita.. tup tup dah menghampiri setengah tahun... ini tak boleh jadi! Semakin kita leka semakin kita akan ditinggalkan ke belakang.. ok saya nak bangkit dari tido yang lena.. saya nak keluar dari zon selesa... fuh fuh fuh semangat!!!

Ahaaa itu selingan... ni nak habaq mai kat semua... pasal meal shakes. Anda pernah dengar atau terbaca pasal mealshakes??? ok nie saya kopikan daripada web shaklee. Sila baca sat sebelum saya terangkan lebih lanjut.. eh nak bersaya pulak lah... lebih sopan gitu :)



Meal Shakes
A delicious, nutritious, convenient meal the whole family will love:
•    A nutritious instant breakfast
•    A delicious, inexpensive meal in a hurry
•    An instant meal for athletes
•    A delectable snack any time of day
•    An ideal meal low in cholesterol, fat and sodium.

Shaklee Meal Shakes is a source of protein with added vitamins and minerals. It provides balanced proportions of each of the nine amino acids that are essential for your body, and therefore must be present in the diet for proper growth and maintenance.  In fact, Shaklee Meal Shakes contains all the amino acids naturally present in protein including the essential and non-essential amino acids.

KENAPA Mealshakes penting untuk ANDA???


Saya dah start bagi meal shakes pada anak sulung saya semasa berusia 2 tahun lagi. Pada mulanya susah juga dia nak terima. Maklumlah peminat susu dugro tegar selepas susu mama dia. Tapi ku cuba juga beri dia. Alahmadulillah perlahan-lahan dia boleh terima. Sebab rasa vanilla mealshakes tu memang buat budak tak boleh tolak. Saya sendiri pon tak boleh tolak wooo... sedap sangat!

Tak percaya? hai la cuba pasti tak rugi.. pelaburan yang baik untuk kesihatan anak-anak kot. Dulu Esya badan kurus, lembik now dah nampak tegap. Maklumlah makan pon dah berselera kan. Demam pon dah jarang. Tiada sembelit. Tiada parut (dulu pernah kene campak).

Insyaallah akan diteruskan. Benda yang baik patut diteruskan ye tak? Tak kan dengan anak pon nak berkira. Setin untuk 2 orang anak boleh bertahan selama 2 bulan.. ohoo jimatnya. Campur dengan susu dorang pasti suka.

Sara: Eh apasal kakak aku nie bambam sangat ar?

Anak sihat ibu gembira.. tak gitu? saya nie bukan apa.. apa yang terbaik untuk anak insyaallah akan cuba diberikan. Mana larat tengok anak demam tiap-tiap bulan. Kalau meal shakes dapat bantu apalah salahnya kita beri.

Antara vitamin yang terkandung dalam mealshakes adalah...

Vitamin A, Vitamin B12, B6, Thiamin, Riboflavin, Asid Folic,  Vitamin C, Vitamin E, Biotin, Vitamin D, Niacin, dan juga mineral2 penting kalsium, iodin, besi, fosforus, magnesium, selenium, chromium, molybdenum, zinc..

Sekian...

ikhlas daripada,
mama yang comel :)

-Your Shaklee Independent Distributor at Shah Alam, Selangor-






No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site