Wednesday, December 11, 2013

Omega Guard - Keperluan DHA kepada kanak-kanak

Baru ja hari tu saya buat entry pasal omega guard kan KLIK SINI tup2 bulan ini adalah promosi omega guard phewww jangan lepaskan peluang uols bukan senang shaklee tetiba nak buat promosi macam gini.. nak tunggu tahun depan lambat bebenor.




Baiklah umum sedia maklum Omega guard shaklee adalah minyak ikan terbaik didunia! Omega guard diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun. Ia bukan dari hati minyak ikan. Omega guard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan.

Berbanding dengan produk omega dipasaran, omega guard merupakan minyak ikan paling tulen didunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Satu sajian omega guard dapat membekalkan 905mg asid lemak omega 3 EPA dan DHA.

Ok itu sedikit sebanyak berkenaan omega guard. Sekarang saya nak ceritakan siapa sebenarnya yang memerlukan omega guard ini?

Tak lain tak bukan ibu hamil dan kanak-kanak. Yer ibu hamil memerlukan omega untuk perkembangan otak janin didalam kandungan manakala kanak-kanak memerlukan omega untuk perkembangan otak mereka. Ini kerana di dalam omega mengandungi 120mg DHA.


Apa itu DHA?
DHA atau Asid docosahexaenoic adalah sejenis rantaian panjang asid lemak Omega-3. Ia merangkumi kira-kira 97% dan 93% daripada semua asid lemak Omega-3 dalam otak dan mata.




Keperluan Harian DHA?
Menurut kajian yang dijalankan oleh Perbadanan Keselamatan Pemakanan Eropah (EFSA), keperluan DHA kanak-kanak berusia 6 bulan sehingga 2 tahun ialah 100 miligram. 
 

Kepentingan DHA

  • DHA yang secukupnya diperlukan dalam diet kanak-kanak bagi memastikan perkembangan otak adalah optimum.
  • DHA merupakan ramuan utama yang diperlukan untuk membentuk sel membran neuron, yang menjadi penghubung antara sel yang lain serta mempengaruhi fungsi neurotransmitter acetylcholine dan membantu sel otak berhubung.
  • Otak yang sihat akan melahirkan pemikiran yang pintar.
  • DHA memperbaiki tumpuan kanak-kanak, sikap dan fungsi kognitif serta kadar pembelajaran.
  • kanak-kanak akan lebih fokus serta memberi tumpuan sama ada ketika bermain atau belajar. 

Sumber DHA
DHA boleh diperolehi secara semula dalam makanan seperti ikan salmon, tuna dan ikan daripada perairan laut dalam serta minyak kanola.

* Jumlah pengambilan DHA oleh ibu hamil akan mempengaruhi perkembangan otak anak.
* Anak-anak juga memerlukan DHA secara terus kerana tubuh kanak-kanak tidak mampu untuk memproses DHA dengan sempurna sekali gus akan timbul masalah kekurangan DHA bagi perkembangan otak. 

 Adalah disyorkan omega guard sangat sesuai untuk ibu hamil dan kanak-kanak yang sangat mementingkan perkembangan otak yang sihat dan pintar serta yang mengalami masalah seperti asthma. 
 
Selain daripada itu tahukah anda omega guard juga sesuai untuk membakar lemak??? haa itu next entry saya stori ok :) dah panjang lebar rasanya entry kali ini hahaha. Syoknye cuti....



Memandangkan bulan nie ada promosi beli 6 percuma 7 apa salahnya anda beli untuk anak dan juga diri sendiri. Kalau nak lagi jimat sila share dengan adik beradik, rakan sepejabat, jiran-jiran dan orang kampung. Eh seisi keluarga boleh makan tau! memang berbaloi dan jimat berbanding harga sebenar. Nah apa tunggu lagi dah tau kebaikan tapi tak nak cuba...tak dapek den nak nolong hehehe

Sekian wassalam

No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site