Friday, August 21, 2009

Terawih malam pertama ramadhan

Syukur alhamdulillah dapat juga aku menunaikan solat terawih malam nie.. permulaan bagi ramadhan esok harinya.. aku g surau sorang2 jer tadi.. sampai kat surau tengok2 kak ju dan anak-anaknya dah sampai.. dah elok duduk kat saf masing2.. awal betul sampainya.. padahal umah aku dekat jer ngan surau tu.. orang jauh sampai dulu..hihi

Sewaktu solat terawih tadi punya la bising.. huh menganggu tumpuan betul la! geram nyeeee sabar jela kan.. akceli daripada malam tadi lagi benda nie berlaku.. aku tak paham apa sebenarnya yang dorang buat! malam tadi pukul 11.30 malam dorang main mercun.. bukan main cket2 tapi main banyak2.. ntah bape banyak mercun dan bunga api yang dorang bakar malam tadi tak tau la.. memang menganggu orang ramai kat apartment nie yang nak tido.. sampaikan ada pak cik dan abang2 kuar umah dok tertinjau2.. setakat tinjau ajela sesama dorang tak de tindakan apa pun..huuuu

Sekarang nie pon bising jugak!!! tapi bukan main mercun tapi dok berkaraoke la pulakkkk kalo sore sedap tu tak pela jugak tah pape lagu la ai dorang nyanyi tu.. agaknya apa perayaan yang dorang sedang raikan tu yer?? aku tak boleh nak cite street sangat coz melibatkan kaum lain nih.. korang paham2 la yer.. kaum yg putih melepak tu..

Lepas azan maghrib tadi dorang start pasang lagu kuat2 sampai la sekarang weh.. sampai terawih pun dah abes! suara pak imam pun tenggelam timbul tadi.. uols bayangkan la suara dorang lagi power.. iks iks patutnya menjelang ramadhan nie pihak yg berkenaan kena halang la perkara nie daripada terjadi.. kalo nak buat konsert pun pi la buat kat tempat tertutup.. yang mana tak menganggu orang awam macam kitorg yang tinggal kat cni nie.. tak patut la dorang wat camtu.. tak hormatkan kita langsung.. sedey la wehhhhh

sampai bila dorang nak nyanyi n pasang lagu kuat2 nie aku pun tak tau.. nampaknya kitorg kena tido tutup telinga ngan bantal la jap lagi.. tak pon kalo aku dah geram sangat aku dan housemate nak g bom dorang sume tu... gerammmmmmmmnyeeeee

sabarrrrr la hai.. tadi dah buat pahala tak kan dah nak buat dosa plak.. huhuhuhu

k la uols selamat berpuase jangan lupe baca niat ok!

jumpe esok

3 comments:

mknace said...

ish3x
sabo jer la

cikyah.blogspot said...

aku terawih kat umah je :)

JIVEBUMZ said...

mknace,
sabo saboooo huhuhuhu
banyak pahalanya kan

cik yah,
ok gak tu asalkan terawih yer cik yah

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site