Wednesday, August 26, 2009

Melentur buluh biarlah dari rebungnya

Pepatah melayu ada mengatakan.. "melentur buluh biarlah dari rebungnya" sama juga dengan maksudnya kalo nak didik anak2 biarlah daripada kecik.. nanti dah beso panjang susah nak bentuk.. buluh kalo dah jadik rebung pun payah nak lenturkan.. tak gitu kawan2 sume? hihihi apa aku merepek nie daa..

Meh layan gambar anak buah aku g terawih malam semalam.. lepas bebuka kt umah kak ju kitorg g terawih ramai2.. aku, kak ju dan anak2nya..

tetiba amek gambar kat surau.. hehe kebetulan aku ada bawak henfon time g umah akak aku tu.. sebelum jemaah lain datang aku cepat2 la snap gambar depa nie.. kalo tak tak de maknanya aku nak angkut henfon sampai ke surau..

tengok la bukan main lagi anak buah aku tu.. duduk saf yang belakang sekali.. terawih 4 rakaat saja kata dorang..

yang tutup muka tu farrah.. saje jer tutup muka time aku nak amek gambar dia.. malu-malu konon :p

hah tengok tu dah macam tu gayanya plak.. aksi kuak lentang.. tak pelah asalkan dia mau ke surau.. belajar daripada kecik yer tak? jangan dah beso pemalas nak g surau udah..hihihi

tak lupa muka tuan tanah.. tetiba nak jugakkkkk tempek kat sini..lariksss

itu saja untuk malam ini

sekian :)

7 comments:

atie said...

Baguskan kecik2 dah rajin pergi terawih, hero akak yang 3 orang tu pun pergi jugak....hihi.

*ayu* said...

bagus! amalan yang baik..
kalau bukan kita yang ajak.. kita yang asuh.. siapa lagi kan?
:)

JIVEBUMZ said...

atie,
tula kecik2 dah kene didik camtu supaya beso nanti dia akan sentiasa beringat..hihi

ayu,
ya betuiii tu ayu saya setuju!

nas said...

terawih sempat lagi tgkp gambar..hehe

JIVEBUMZ said...

nas,
hikhikhik

SaifulAda said...

tuan tanah kn wajib ade..klu x xckup syarat..hehehe

JIVEBUMZ said...

saifulAda,
semestinye beb..hihih

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site