Tuesday, August 11, 2009

Persediaan sehari sebelum majlis tunang

Wahai abg2 ku kakak2 ku adik2 ku anak2 buahku serta rakan2 blogger sekelian alam walau di mana korang berada.. hari nie mood aku sangat la baik so aku nak hapdet n3 ala-ala flash back gitu.. sila muntah bila baca n3 aku yang tak seberapa dan penuh dengan gamba yang tah hapa2 nie k.

Hari jumaat lepaih aku amek cuti rehat.. satu hari aje.. cukupla untuk aku wat persiapan hari besoknye iaitu sabtu bersamaan dengan 08.08.09.. sweet tarikh tu.. aku ske! :p heheh tarikh yang en bob pilih.. sempena hari bufday aku besoknye.. lagipun senang sket aku nak ingat 2 tarikh yang istimewa tu dalam hidup aku coz dekat2 je.. selang sehari.. opsss melalut lak aku nih.. nak cite pasal persiapan dah membebel plak..muahaha

Aku beruntung punya adik kecik yang sangat rajin.. sanggup berkorban untuk kakaknya.. siap amek cuti sama-sama ngn aku semata-mata nak tolong aku..ngeh ngeh ngeh thanxs yer dik.. jasamu di kenang!

Sampai jer umah akak aku kat ampang tu terus sinsing lengan baju amek penyapu.. sapu sampah.. hah tak caye tengok gamba tu bukti ok :p

Kemas umah dan bilik.. kononnya bilik pengantin..hihi perasan kejap jadik pengantin :) i likeeeee

nie masa dah siap sapu sawang, mop lantai, pasang langsir, pasang cadar pengantin yg anak buah aku punye tahun lepaih tu bla bla bla.. nasib baik bilik nie kecik ajo so senang la nak kemas dan bersihkan sume.. tak sampai 2 jam.. siap!! heheh

cuma benda alah nie aje aku tak moo pasang.. gayat woooo..hihi aku mintak tolong ngan anak buah aku.. dorang sume ringan tulang.. sama2 tolong aku kemas dan siapkan itu ini.. fuhhh lega la hai :d

aku dikira sangat beruntung coz aku tak perlukan modal yg banyak untuk hias bilik nih.. aku rembat je yang anak buah aku kawen tahun lepas.. kebetulan temanya warna coklat.. dan dan tu aku pilih kaler coklat gold untuk tema majlis aku.. kate kan save bajet..hiks kalo idak jenuh jugak aku nak cari menda alah nie sume.. poning palo acik tau :p

Malam sebelum majlis tunang tu sume adik beradik aku datang umah akak aku yg sulung nih.. mak aku dan adik laki aku pagi tunang tu baru sampai dari perak.. abg cik sekuarga (perak) dan abg pie sekuarga (sarawak) je yang tak de..hukhukhuk kalo dorang ada kan lagi meriah.. tapi tak pela tunang je pun.. kalo kawen tu wajib la ada sumanye kan..

nie baru suku jer daripada sume adik badik aku.. kalo sume berkumpul mau penuh umah akak aku nih..

keje aku yelah siapakan bilik tido nie ha.. siapkan hantaran bagai.. tu sume bawah tanggungjawab aku bersama dengan housemate serta adik aku tu.. kalo tak de dorang nie maka terkontang kanting la aku nak siapkan sorang2.. mana reti weh! hihi

malamnya bila sume dah berkumpul ramai2 mmg suasana sangat meriah gitu.. macam nak kenduri kawen lak gayanya.. kakak2 aku nih memang suke masak.. dorang mesti nak wat kuih muih punye.. so malam tu dorang pakat wat kuih karipap ramai2.. sume gotong royong.. terharu aku..hukhukhuk rajin nau la adik badik aku nih weh..

masing2 tunjuk skill klim itu karipap..haha aku serender siap2.. cakap terus terang aku mmg tak reti nak klim karipap tu! kang tah pape jadinya..muahaha

bila masing2 sebok ngan tugasan masing2.. tuan rumah lak ( akak n abg ipar ku) sebok mendeco sireh junjung untuk hantaran.. semangat tui abg ipar aku tu haa.. beria-ria berjanji ngan aku nak siapkan sireh junjung tu paling lewat pun pagi sabtu tu.. haaa aku pun percaya la kan..

time nie mata akak aku dah stim giler.. ngantuk latu dah lewat malam.. tapi adik badik aku yang lain masih kusyuk bikin karipap.. heheh bagus2.. tima kasih sume adik badik aku yang sanggup tido lewat semata-mata nak prepare untuk majlis tunang aku aritu.. dan juga kepada ina gebu (housemate aku) yg berkobar2 watkan sume hantaran untuk aku.. segala jasa dan pengorbanan kalian tak kan aku lupakan.. cayolaaaaa

setakat itu dulu yer.. korang mesti nak tengok hantaran belah aku kan?? hihi karang2 aku merapu lagi eh

thanxs uolss sudi bace kisah aku.. malu plak rasenye..ngeh ngeh ngeh

4 comments:

Na Shari said...

Seronok dapat adik beradik sporting moting ni...Akak dulu masa nak bertunang, bawak badan je..Bab2 hantaran, kemas ngemas, baju bertunang, 'bilik pengantin' and lain2 semua abang kakak yang settle :)

Terharu kan?

JIVEBUMZ said...

Na Shari,
perghhhh itu lagi best giler suma ada org watkan.. erm terharu gitu..hihi

CuTeMiUt78 said...

hik..hik..hik.. sakan kan.. tapi best bila dah kumpul ramai2 camtu.. meriah je rasa

JIVEBUMZ said...

cutemiut,
haha sakan yer kak.. pandai cakap utara no.. erm mmg best kak bile sume badik berkumpul camgini..gamat seh

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site