Sunday, August 16, 2009

Hujung minggu di rumah saja

Salam hari minggu uols...

Uols g mana sabtu dan ahad nie?? aku tak ke mana-mana.. takut beb musim h1n1 nie.. baik duduk di rumah saja.. berehat sambil tengok tv.. layan blog.. masak2.. cewahhhhh tetiba aku dah mula rajin memasak nie.. apakah??? hihiii

Semalam hari sabtu kak ju aku datang tido sini.. dia demam tak sihat badan.. nak manje2 ngan aku sekali sambil picit2 badan dia... tengah hari tu kami masak bersama-sama.. wat sup ayam ngan wat sayo bayam masak air.. sedap jugak makan ramai2 ngan anak2 dia pastu housemate aku.. bertambah jugak la.. suka aku nengok kak ju dan anak2 nya berselera makan.. maklum la dorang sume baru sembuh daripada demam.. tapi bukan demam sebab h1n1 tau! demam biasa aje..

Hari nie pun aku lepak kat umah saja..sorang2 lak tu housemate sume kuar.. mula la terpk nak makan kari udang + kacang panjang.. hihi alang2 aku tengah rajin nie so aku pon turun bawah g kedai carik sume barang2 untuk masak..

ini adalah barang2 yang diperlukan untuk buat kari udang tersebut.. mudah saja kan?

tak sampai setengah jam siap seperiuk kecik kari udang tu..heheh hebat oh

pastu aku pon makan sorang2 saja.. erm makan sorang2 sangat tak best.. daripada berkobar2 nak makan banyak terus ta jadi.. makan sikit sajork.. kalo ada geng makan mesti bertambah aku makan nie.. huhu

amacam terliur tak ngn kari udang aku nih?? hihi sedapppp wooo

7 comments:

::ainbutterfly~ said...

windunye nak makan dgn kak ila n yg lain kt umah...nnt ain dtg taw..tak sempat lg la..barang2 pn blm amik lg..

radiobiq said...

sejak2 bertunang nie....
masak ada makna nie.... ekekekekeee...

Hayati said...

huhu..
makan sorg2 lew paling x bestt..
tp..bgs lew rjn masak mehh..

atty's said...

napa tak ajak kty sekali teman ila makan..

JIVEBUMZ said...

ain,
tertunggu2 jugak semalam kot ain nak datang uma..hukhuk bile nak datang?? kalo nk datang bitau awal kang akak bleh masakkan pape..cewahhh tetibe rajin la plak..:p

radiobiq,
tetiba rasa nak tunjuk bakat terpendam lak..hihihi jgn tak tau bos!

hayati,
bila nak makan berdua nie??? hihi gataiiiii

atty,
ala kalo ajak macam kak ty leh datang on the spot..hihihi

hajarus said...

wah... rajinnyer k.ila masak.... terliur tengok kari udang tu...

JIVEBUMZ said...

hajarus,
heheh apa lagi harus cuba kari udang neh!!

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site