Tuesday, November 11, 2014

Wanita senggugut ada ubatnya


 Assalammualaikum wbt...

Hai bertemu lagi kita ye.. walaupun saya sekarang sedang berbengkel di PJ namun saya masih sempat nak berceloteh disini.. hai kalau dah minat apa saja lah kan... sanggup ku redah hehehe

Ok cheq nak cerita pasai Senggugut nie... Jom baca...

Apa itu senggugut?


wanita senggugut ada ubatnya


Senggugut bukan sekadar kekejangan teruk ketika haid, tetapi ia turut menjadi petanda penting supaya semua wanita yang mengalami masalah ini menjalani pemeriksaan awal bagi mengesan kewujudan endometriosis.

Penyakit endometriosis merupakan satu jenis penyakit yang agak luar biasa. Mungkin ramai yang tidak mengetahui tentang penyakit ini sedangkan sekarang makin ramai wanita yang menghidapinya. Diantara masalah yang timbul akibat penyakit ini ialah senggugut dan kesakitan, kemandulan dah keguguran yang mungkin berulang-kali. Ia juga boleh menyebabkan berbagai masalah seperti pendarahan, gangguan kencing, kesakitan dan lain-lain.


Set Senggugut Shaklee yang dicadangkan


Terdapat 3 vitamin Shaklee yang saya cadangkan bagi mengatasi masalah senggugut ini ialah B-Complex, Ostematrik dan GLA Complex.

Vitamin B-Complex 


 Menambahkan aliran oksigen kepada organ wanita, menstabilkan paras estrogen ke tahap normal. Meringankan simptom fizikal dan mental termasuk kembung perut, pening, kerimasan dan perasaan marah-marah. Ia juga membantu meringankan tekanan, dan menghindar anemia.

Ostematrik 


Sebelum haid bermula, paras bekalan kalsium akan menurun menyebabkan emosi tidak stabil dan pelbagai simptom senggugut. Oleh itu, pengambilan kalsium tambahan dapat mengawal turun naik perasaan serta simptom-simptom yang lain.

GLA Complex


Wanita yang menghidap senggugut tidak dapat menukarkan asid linolenik kepada iaitu sejenis asid lemak yang penting dengan baik untuk menjadi GLA. Oleh itu dengan pengambilan GLA dapat meringankan simptom senggugut.



Teringat zaman sekolah dulu ada lah sorang roomate saya nie kalau datang period mesti sakit perut teramat sangat sampai kena menyorok kat dalam almari. Lepas tu tak pegi prep pulak.. haa saya lah yang akan teman kawan saya tu. Time tu patutnya kena study tapi saya boleh bantai tido hahaha... tak baik tau! jangan tiru perangai saya... masa tu tak kenal lagi dengan shaklee... alah zaman sekolah... sekarang nie dah tahu jadi kalau korang ada masalah senggugut yang teruk macam nie better beri vitamin diatas.

Ok beri segera at least dapat kurangkan sakit tu yer!


 
Hubungi saya untuk konsultasi percuma,
Ila Kamilah
Shaklee ID : 951481
Call/Msg/WhatsApp/Telegram : 012-5417451
Facebook Page : Jivebumz Vita shop

2 comments:

anmashealthcare said...

GLA Shaklee sememangnya sangat baik untuk menangani senggugut, saya pun dah cuba dan Alhamdulillah membantu.
GLA ini juga boleh cantikkan kulit tau :D

:: anmashealthcare.blogspot.com ::

Unknown said...

Anmas,
yer anak buah sy yg mengalami period tak teratur pon sesuai amek gla...terus elok period time dia

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site