Tuesday, November 11, 2014

Petua atasi stress

Assalamualaikum semua!


Stress dalam kehidupan kita memang tak dapat dipisahkan. Tipu lah kalau kata tak stress langsung dalam hidup nie. Pastinya ada sahaja cabaran dan dugaan seharian yang kita hadapi.

Bercakap pasal stress nie apa agaknya korang buat yer kalau stress? Haa macam mana korang atasi stress tu? Ok sebenarnya banyak cara kita boleh atasi stress nie.

Cara atasi stress:

1. Ambil wudhu dan solat lah atau baca al quran. 

Nie memang perkara yang sangat3 bagus untuk kita lakukan sebagai orang islam. Inshaa Allah hilang stress bila kita bertemu sang pencipta.

2. Lihat alam semulajadi.

Perhatikan alam sekeliling anda.. seeloknya duduk di tempat yang mempunyai pemandangan hijau.  Hilang stress bila tengok tumbuhan hijau dan burung berkicauan.

3. Shopping online.

Erkkk yang nie penawar stress untuk kaum wanita khususnya. Klik2 order submit wahh memang tak ingat dah semua stress tu heee..

4. Jerit sekuat hati.

Serius kalau anda stress pastu pi jerit kuat2 kat dalam toilet pastu menangis sekali haa pasti hilang stress. Menangis tu satu cara kita luahkan apa yang terbuku dihati.

5. Makan sepuas-puasnya.

Ada sesetengah orang nie asal stress je makan. Bila makan otometik hang stress seolah-olah makanan yang dimakan tu menghadamkan stress sekali. Yang payahnya makan sampai tak ingat dunia hehe.

Ok cukup dulu 5 petua atasi stress daripada saya!

Jika tak nak gunakan petua diatas  boleh order vitamin b complex sebab ianya satu-satunya vitamin untuk saraf dan boleh mengurangkan stress.


Selamat mencuba!

Pm/wasap 012 - 5417451

No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site