Tuesday, November 4, 2014

Ingin cepat hamil? Ketahui makanan penyubur kandungan anda

Assalammualaikum wbt semua!

Tetiba teringin pulak nak mengandung...apakah??? jeng jeng jeng... hahaha bukan sekarang yer.. cuma sesekali bila tengok perempuan mengandung rasa macam teringin pula... ecehhh haha. Teringin tak pe sebab kita dah kawen kan.

Dulu masa mengandung anak pertama memang tak tahu menahu langsung bab parenting nie. Semua macam redah aje. Nasib baik pandai sikit guna pak cik google. Beli buku pasal keibubapaan. Haa semangat ko. Dah masuk anak kedua kira dah teror skit la tak yah beli buku dah gitu hee.

Ok nak share ngan korang pasal makanan penyubur kandungan. Bagi yang baru berkahwin atau sudah berkahwin tetapi ingin menimang cahaya mata jom baca sama-sama!


wanita mengandung perlu 8 makanan

8 Jenis Makanan Penyubur Kandungan Anda


1. Susu
Seorang wanita yang ingin hamil perlu minum susu sekitar 1000 mg kalsium setiap hari, atau sekitar lapan gelas susu sehari. Selain itu, mengambil keju dan yoghurt.


2. Karbohidrat kompleks
Makanan dari biji-bijian diyakini banyak mengandung karbohidrat kompleks ini. Makanlah secara teratur untuk membantu meningkatkan kesuburan anda dan pasangan.
3. Sayur dan buah-buahan
Merupakan sumber vitamin untuk lelaki dan wanita mengandungi zat fitokimia dan antioksidan, yang dapat menahan radikal bebas agar hormon reproduksi tidak terganggu. Contohnya buah delima. Buah delima bukan sahaja untuk kecantikan tetapi sangat bagus untuk melawan kanser, meningkatkan fungsi seksual dan kesuburan.


4. Daging ayam
Sebuah penelitian menyebutkan bahawa wanita mempunyai kemungkinan lebih besar untuk mandul jika kekurangan zat besi. Untuk itu, perbanyakkan mengambil  zat yang mengandungi daging ayam ini.
5. Telur
Ternyata, telur juga menjadi salah satu makanan penting untuk meningkatkan kesihatan reproduksi, melalui zat kolin dan protein yang banyak dikandungnya.


6. Sayuran hijau
Selain mengandungi antioksidan, sayuran hijau seperti kangkung dan bayam juga memiliki zat besi yang banyak. Nutrisi tersebut dapat mempertahankan agar kitaran haid tetap lancar.
7. Biji-bijian dan kekacang
Tidak hanya mengandung omega 3 yang memberikan efek langsung terhadap level hormon, tetapi jenis makanan ini juga mampu meningkatkan masa subur pada wanita.


8. Minyak zaitun
Minyak zaitun mengandung banyak zat omega 3. Manfaatnya, terutama untuk peningkatan kesuburan reproduksi lelaki dan wanita. Tapi shaklee juga ada minyak ikan omega 3 yang tulen tau!. Tengah promo sekarang nie Omega Guard! Beli 2 dapat diskaun 5% lagi you! kalau tak nak dua beli 6 free 1! lagi best! hehe


Semoga bermanfaat semua yer!
 Kalau nak supplimen untuk kesuburan pon ada...



Hubungi saya untuk konsultasi percuma,
Ila Kamilah
Shaklee ID : 951481
Call/Msg/WhatsApp/Telegram : 012-5417451
Facebook Page : Jivebumz Vita shop

2 comments:

Anmas Healthcare said...

Banyak juga ya.. :D

:: anmashealthcare.blogspot.com ::

Gatoloco Mbelgedes said...

Semoga semakin banyak yang terbantu dengan artikel ini ya Cik...

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site