Wednesday, November 5, 2014

Kenapa Omega Guard Shaklee? Best sangat ker

Assalammualaikum semua!

Sempena bulan promo Omega nie jom kita cerita pasal Omega lebih sikit :)

Ok bagi kawan2 blog yang belum tahu.. nie nak habaq mai bulan nie adalah promo Omega Guard. Saya tak kan jemu nak bercerita dengan tuan/puan berkenaan Omega nih. Jom baca!



 Apakah dia Omega Guard nie?


Omega Guard nie adalah sejenis minyak ikan. Minyak ikan yang terbaik di dunia!  Omega diekstrak daripada ikan laut air sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchoives di perairan negara Jepun. Omega bukan dari hati minyak ikan! Omega 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan.

Omega untuk siapa?


1. Kanak-kanak sangat memerlukan omega bagi perkembangan otak mereka dengan pesat. Seeloknya diberi sekitar usia satu tahun. Ini kerana omega mempunyai DHA, EPA, ALA dan banyak lagi. Ada lebih kurang 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi.

2. Ibu hamil sangat memerlukan omega bagi perkembangan otak bayi dalam kandungan. Sebenarnya kan omega nie sangat bagus diberi sewaktu awal kehamilan. Haa sebelum nie saya pon tak tau. Saya dok ingat omega beri masa kandungan dah besar. Rupa-rupanya tanggapan saya tu salah. Jadi korang yang dah tahu awal nie elok la beri seawal usia kandungan. Biar baby pon dapat khasiat yang baik daripada minyak ikan nie.

3. Ibu menyusu juga perlu mengambil omega. Jika anda menyusu secara tak langsung khasiat omega turut sampai ke anak anda. Untung lah baby tuh walau belum cukup umur nak telan omega tapi mak nye dah beri khasiat itu dekat dia melalui air susu. Secara tak langsung dapat meningkatkan IQ anak bagus tak?

4. Sesiapa yang hendak menguruskan berat badan digalakkan mengambil omega. Ini kerana omega dipercayai sangat cepat bertugas untuk menurunkan berat badan. Tapi dengan syarat uols kena senaman lah. Kalau malas senaman acaner lelemak nak turun? tak kan makan vitamin tak keluar peluh badan jadi kurus.. eh itu pelik! cuba amalkan 3 biji sehari dan amalkan senaman fuhh sebulan jer kot badan dan turun berkilo. Tak caya try la! jaga makan sekali ok! mihmihmih

5. Omega untuk pesakit atshma. Kalau ada anak yang mengalami asthma elok korang beri omega. Kalau dia tak nak telan picitkan dan masuk je dalam susu. Insyaa Allah menurut pakar boleh melegakan atsma.

6. Omega untuk warga emas. Sesuai sangat sempena promo nie anak2 belikan untuk ibu bapa sebagai hadiah. Omega bagus sangat untuk meningkatkan sistem imun badan dan menyihatkan paru-paru. Mana mak ayah ada sakit sendi pon elok diberi Omega disamping beri ostematrik dan advanced joint health. 

7. Pesakit kanser. Kajian telah menunjukkan bahawa omega 3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon. Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan bantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.

Ok dah tahu omega untuk siapa jom ramai2 pakat borong sementara stok masih ada. Betul tak rugi pon beli omega nie tau! 

Beli 6 free 1
Beli 2 free 5%


Hubungi saya untuk konsultasi percuma,
Ila Kamilah
Shaklee ID : 951481
Call/Msg/WhatsApp/Telegram : 012-5417451
Facebook Page : Jivebumz Vita shop
 

3 comments:

Mama Iskhandar said...

Omega guard minyak ikan yang tulen dan terbaik . Amat sesuai untuk kita dan kanak-kanak

Anmas Healthcare said...

Omega guard shaklee memeng terbaik :D

:: anmashealthcare.blogspot.com ::

ila izat said...

mama iskhandar,
likeee omega sejuta kali

anmas healthcare,
rugilah sape yg xamek omega nie kan hehe

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site