Friday, November 14, 2014

Garlic antibiotik yang selamat dan semulajadi

Assalamualaikum semua!

Hai semua bersiaran sedikit lewat kita hari nie. Maafkan saya kerana hari nie banyak sangat perkara suka duka yang terjadi.. nanti saya cerita di entry yang ke 2 yer :)
Ok sekarang saya nak cerita pasal Garlic. Jom baca sampai habis!

Apa itu Garlic?



Garlic dibuat daripada bawang putih jenis premium, bebas dari racun perosak dan ditanam secara organik di California, USA diwaktu musim panas.

Apa beza Shaklee?

Garlic dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% alicin aktif (tidak semua tablet garlic dipasaran mengandungi Alicin aktif). Dwi teknologi digunakan untuk mengawal bau garlic. Oleh sebab itu tak delah rasa bau garlic jadi senang nak telan. Kajian menunjukkan perisa herbanya terhasil dari kombinasi 2 ekstrak herba iaitu rosemary dab spearmint. Ia mengandungi pelbagai vitamin e untuk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesanannya dalam tubuh kita. Setiap 2 tablet membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen yang menyamai dengan 2 ulas garlic segar.

Apakah Manfaat Utama Garlic? 

- Mengandungi spearmint yang mempertingkatkan sistem penghadaman dan fungsi jantung. 

- Antibiotik yang selamat dan semulajadi.  Garlic merupakan antibiotik semulajadi, ianya selamat untuk kegunaan jangka panjang bagi mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit seperti selesema, kuman, kulat, virus dan yis candida.

- Mempertingkatkan sistem penghadaman.   Formula uniknya mampu mempertingkatkan masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastrik dan ketidakhadaman. Ia juga mampu menentang bakteria H. pylori bakteria dan menghalang ulser gastrik.

- Memoderatkan tekanan darah tinggi. Kajian menunjukkan pengambilan 2-4 tablet garlic akan menurunkan darah tinggi dengan 8 point.

- Detoksifikasi. Garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas.  Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah.

- Menurunkan kolestrol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.

- Mencegah kanser, membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetusan kejadian kanser (nitrosamine).

- Menstabilkan glukos. Menolong menstabilkan glukos didalam tubuh kita.

Garlic sangat sesuai dicadangkan kepada pesakit yang mempunyai radang dan alergi, pesakit kanser, darah tinggi dan hyperlipidemia.

Untuk sebarang pertanyaan sila hubungi saya di 012 - 5417451



No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site