Monday, November 10, 2014

Risau dengan buasir kini tidak lagi lepas kenal set buasir shaklee

Assalamualaikum wbt dan salam ceria semua! 

Selamat hari isnin semua... jangan nak monday blues sangat yer... Hari nie saya nak ceriata pasal buasir. Pernah dengar tak? mesti risau kan pada yang mengalami buasir tapi tak tahu cara nak rawat. Ok jom baca...

Apakah itu BUASIR?


Buasir ni terbahagi kepada dua jenis.

1. Buasir dalaman


Selalunya tak sakit dan gatal sebab kat dalam kan.  Jadi tak la rasa cuma bila kita meneran atau ada gangguan dekat laluan najis waktu buang air besar, ianya boleh cederakan permukaan buasir dan boleh sebabkan pendarahan. Titisan merah cerah akan kelihatan.


2. Buasir luaran


Yang ni yang selalu kita dengar sakit, pedih dan gatal kat bahagian dubur. lagi teruk kalau buasir ni tersepit dan bekalan darah akan terputus menyebabkan bekuan darah akan terjadi didalamnya. Jika ni terjadi, memang sangat azab lah sakitnya. Buasir jenis ni juga ada potensi utk berulang lagi walaupun dah dirawat.




Apa sebab utama dapat buasir ni?



  • Sentiasa duduk
  • Meneran yang kuat
  • Cirit-birit
  • Duduk mencangkung terlalu lama
  • Batuk yang teruk 
  • BERSALIN
  • Mengangkat barang yang berat
  • Seks melalui dubur


Kini anda tak perlu risau lagi saya cadangkan 4 vitamin shaklee yang mampu menyelesaikan masalah anda... Inshaa Allah.. saya yakin bagi ibu yang baru BERSALIN pasti menghadapi kesukaran untuk membuang air besar dan akhirnya boleh mengakibatkan terjadinya buasir. Cegah sebelum terlambat!
Tiga jenis vitamin tersebut adalah Ostematrik, zink dan omega guard seperti gambar di atas. Ostematrik jika diambil pada waktu malas sebelum tido Insha Allah esoknya dah mencari tandas hehe. Zink sangat bagus untuk membaiki luka. Elok diambil semasa perut kosong. Zink kaya dengan kalsium dan magnesium. Manakala omega guard sangat bagus untuk saraf. Ia juga bertindak untuk pecahkan lemak. 

Ok dah tak perlu risau lagi! jom order sekarang! 

Pm/wassup 012 - 5417451

 

4 comments:

Anmas Healthcare said...

Set buasir ni memang terbaik..cust saya yg ambil set ni alhamdulillah dah beransur pulih :D

:: anmashealthcare.blogspot.com ::

fisha hasan said...

Buasir memang meyiksakan.. sangat bahaya kalau dari awal tak dirawat. ada yang sampai betahun2... bahaya betul..
STRESS PUNCA PELBAGAI PENYAKIT

ila izat said...

anmas,
yer patut cuba nie terbaikkk

fisha,
kalau lepas bersalin kene jaga2 better amek set nie mmg elok

ila izat said...

anmas,
yer patut cuba nie terbaikkk

fisha,
kalau lepas bersalin kene jaga2 better amek set nie mmg elok

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site