Sunday, November 16, 2014

Cucur labu istimewa untuk bonda

Assalamualaikum semua!
Hai nie cerita pagi tadi buat cucur labu. Seingat saya tak pernah buat pon kalau cekodok pisang tu biasalah. Tapi selalunya cekodok saya tak menjadi...jadi lembik huhu. Sebab tu tak suka buat cekodok pisang.. kalau kentang ok jadi sedap..cewahhh puji diri plak dia ken.
Sebenarnya labu ada lebih buat sayur lemak aritu. Mak saya memang suka labu kalau ikut kitorang memang tak beli la labu nie. Saya suka tapi asben tak makan jadi malas nak beli..gitu.. kalau mengidam sangat makan dekat kedai jer hee.
Ok sebenarnya nak cerita pasal cucur labu je pon. Senang je uols.. rebus labu pastu lenyekkan campur tepung gandum. Agak2 la banyak mana tapi tak perlu banyak sangat nanti hilang pulak rasa labu. Sedikit garam dan air gaul sehingga sebati. Saya guna air kosong biasa je. Kata orang kalau nak bagi lembut elok guna air sejuk peti ais. Saya pulak kalau guna air sejuk peti ais tak jadi lembut lagi keras cucur tu adala..haa ikut la masing2 yer. Try n error!
Tapi kan cucur labu saya nie menjadi pulak..tak keras tak lembut sedang2 aje tau.. sedap plak tuh hahaha.. asben pon tak perasan tu labu dia pon ngap sekali ekeke.
Ok selamat mencuba! resepi cucur labu daripada saya untuk bonda :)

No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site