Sunday, November 9, 2014

Pening kepala memikirkan masalah keputihan nih!

Assalammualaikum wbt dan salam ceria!

Korang pernah tak mengalami masalah keputihan? Mesti pening kepala memikir kan? Ok jom kita ketahui lebih lanjut berkenaan keputihan nih!


Apa benda keputihan nie?


Keputihan atau lelehan yang keluar dari faraj wanita ada pelbagai sifatnya dan berbeza diantara seorang wanita dengan wanita yang lain. Keputihan biasanya berwarna jernih atau kelabu. Biasanya jika keputihan tidak berubah warna kekuningan atau kehijauan bermakna ianya tiada jangkitan. Begitu juga jika keputihan bersifat lendir dan tidak berbeku seperti susu basi atau berubah berbau hanyir, atau terdapat radang dan kegatalan pada faraj menandakan jangkitan.

Keputihan atau lendir faraj berubah akibat perubahan hormon, perubahan mental, jangkitan, ubatan dan penyakit dalaman. Wanita mempunyai kitaran haid yang dipengaruhi oleh hormon. Namun begitu,  keputihan akan bertambah cair ketika ovulasi dan betambah likat ketika hampir haid. Wanita yang dalam keadaan teransang seksualnya juga boleh menambahkan lagi keputihan yang dialaminya. Wanita yang dalam keadaan stress mentalnya juga boleh mengakibatkan perubahan hormon dan menyebabkan keputihan berlebihan.
Begitu juga dengan penyakit dalaman seperti penyakit kencing manis, tiroid juga mengakibatkan ketidakseimbangan hormon dan cenderung kepada penyakit. Penyakit yang paling biasa menyebabkan perubahan lendiran faraj adalah jangkitan seksual seperti Bacterial vaginosis, Candida vaginitis, trichomonas vaginitas, gonores, chlamydia atau herpes. Setiap satu jangkitan mempunyai sifat lendiran atau bauan tertentu. Sila dapatkan nasihat doktor untuk memastikan bahawa keputihan itu adalah lendiran faraj biasa dan bukan disebabkan oleh jangkitan.


Bagaimanakah cara merawat keputihan?


Sebenarnya terdapat beberapa cara rawatan iaitu dari segi tradisional dan moden. Apa yang ingin saya ceritakan disini adalah cara merawat secara moden iaitu menggunakan produk shaklee. Sebab saya dah guna jadi kenalah share kebaikan dengan uols gitu! Untuk merawat keputihan biasanya kita gunakan alfalfa. Alfalfa ini dibuat daripada tanaman alfalfa (Medicago Sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas bahan kimia. Ianya juga dikenali sebagai "Raja segala tumbuhan".

 Terdapat pelbagai khasiat alfalfa nih yang tiada tolak bandingnya. Sebab itu alfalfa digelar "kacip fatimah" di Malaysia kerana keupayaannya yang dapat menyelesaikan masalah keputihan.


Testimoni pengguna...wajiblah ada testi kan..
 



Pengambilan alfalfa sehari adalah 5-10 biji. Biasanya saya galakkan ambil dalam kuantiti yang sedikit dan tambah ikut kesesuaian. Jangan lebih 10 biji sehari sudahlah yer... Disamping dapat menyelesaikan masalah keputihan juga dapat menjadikan milk booster bagi para ibu. Nah anda dapat khasiat 2 dalam satu! Badan pon selim tau sebab alfalfa nie berfungi untuk detox segala mak nenek toksin dalam badan.

Berminat boleh roger saya ok!

 
Hubungi saya untuk konsultasi percuma,
Ila Kamilah
Shaklee ID : 951481
Call/Msg/WhatsApp/Telegram : 012-5417451
Facebook Page : Jivebumz Vita shop


4 comments:

Unknown said...

Saya consume Alfafa untuk masalah keputihan saya.. Alhamdllah, berhasil =D

Rahsia Kecantikan Semulajadi

Nurhaziq Abdul Hafiz said...

bahaya keputihan ni tau. ada suami tak suka kalau keputihan ni keluar dari faraj isteri dia.

anmashealthcare said...

Keputihan ni bahaya klu tak dirawat

:: anmashealthcare.blogspot.com ::

Unknown said...

ups keputihan.. mmg ngeri.. lpas sy amik alfalfa.. hilang dah.. alhamdulillah..
My Recent Post : CARA RAWAT JERAWAT BATU DARI LUAR DAN DALAM

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site