Wednesday, September 2, 2009

Yang mana satu pilihan anda??? Merah atau kuning?

Tengah hari tadi aku kuar ngan sorang opismate aku nie nak settlekan satu keja then nak singgah isi minyak.. oleh kerana aku nak isi pagi tadi tak sempat takut sampai lewat ke opis maka tengah hari adalah masa yang seswai untuk isi minyak.. untuk bulan puase jela.. coz petang tu nak rush balik awai..hihi kalo berenti isi minyak plak kang jem.. lambat samapi umah.. tak larat aku!

So aku pegi stesen minyak yang berdekatan ngan opis aku.. sebenarnya aku tengah konpius jugak nak isi minyak yang mana satu! hiks tu pasal aku angkut opismate aku sekali.. haha

Almaklum sajalah sejak hega minyak naik nie walaupon baru sehari naik tapi aku dah blurrr tatau nak pilih minyak yang mana satu :p yelaaa biase aku isi minyak dekat shell aku pilih pump kaler ijau.. sekali dah tukar kuning daaa..

Kalo sesapa yang tak tau lagi...meh cni aku bagitau.. kuning tu hege bagi RON95 daripada RM1.75 naik kepada RM1.80 seliter manakala RON 97 pula dijual pada RM2.05 berbanding RM1.80, kedua-duanya berkuat kuasa semalam..

Mulanya aku nak isi pump yang kaler merah tu! tetiba aku tukar fikiran..haha buleh gitu.. aku nak try minyak RON95 yang murah tu.. pump kaler kuning tu ha! murah cket berbanding RM 2.05.. aku isi RM 40.00.. dapat la 4 takuk untuk cik cibah aku.. maknanya isi nya sama macam minyak pump ijau yang aku pakai dulu la kan.. tak berubah.. dari segi kualiti tu aku tak berapa tau la.. kalo korang tau info2 la kat aku ek! plzzz aku nak tau jugak..

Pastu kan pas aku ciap isi minyak sume.. ade sorang akak sebelah pump aku tu tanye.. "Adik, dik isi minyak pump kaler ape yer?" hihi nak tergelak gak aku nie.. sebabnye aku pon mulanya terkial-kial jugak nak pilih pump minyak merah or kuning.. rupa-rupanya orang lain pon sama cam aku jugak..blurrrr sekejap...hikhik aku cakap la " erm saya amek pump kuning kak! minyak nie murah cket.. g pon minyak nie ganti pump ijau tu kak.. yang ijau tu dah tak de.. tapi kalo akak nak pakai pump merah pon boleh jugak.. tapi tu V-Power la mahal cket jer..." hihi panjang berjela plak aku menjawab yer.. at last akak tu pilih pump kuning dek kerana terikut ngan pilihan aku..hihihih


so uols amacam?? mau pump minyak kaler kuning sama aku kah? atau pun merah? hihi pepon yang paling penting kete kita minyak penuh kan.. kalo tak de minyak pon tak guna jugak..

tak gitu uols??? :p

buatlah pilihan yang bijak yer

15 comments:

kojah said...

inikah rakyat diutamakan???

MisS Emma Qishtina said...

huuh..marila kita menyumbang kepada kerajaan..time2 raya ni la nak naik...

MisS Emma Qishtina said...

kak ila..copy link blog emmma.emma tukar url dia..

mAr@ZiEy said...

1 Malaysia kan..so naik la harga petrol tu..huhu

Ana Lyana said...

oo kaler kuning ek...ok ok..

mknace unlimited said...

;) :) :)
tak kisah warna apa
sian bangla pas ni
kena tukar ayat
kuning ka merah
baru ka lama
lama lagi bagus
mana mau

Unknown said...

kojah,
ntah la kojah.. yg pastinya hege sama tp minyak dah laen :)

emma,
sumbang jgn tak sumbang! patut senyap jer rupanya dah tukar link plak minah nie..hiii

mar@ziey,
yup 1 malaysia..rakyat diutamakan!

honeysour,
owh nana blom pump minyak g ek? hihi

Mknace,
hehe bangla kene praktise cakap dulu la kan..

Unknown said...

kite pilih kaler pepel..
ade ke...
hehehhe

Unknown said...

dazlaila,
kaler pepel blom ada lagi dik :)

DrSam said...

mengada betul orang diatas sinun menukar-nukar ke RON95. Brunai yang banjir dengan petrol tu pun masih guna RON91...wokay juga kereta depa.

Unknown said...

DrSam,
hihi mengada2 yer.. ntah la Dr kite pakai jela apa yg mampu..

ziha said...

nak kaler purple...heehee

Unknown said...

ziha,
aiyakkk kaler pepel tak de g la

::ainbutterfly~ said...

oooo..kuning ye..ain pn tak tau..hihi..terasa cket la bile balik perak minyak naik ni..

Unknown said...

ain,
hihi buatla pilihan yang bijak taw!

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site