Thursday, September 10, 2009

Terawih malam ke 20

Syukur alhamdulillah malam tadi aku berkesempatan menunaikan solat terawih berjemaah di surau kat umah aku.. tak ramai jemaah yang datang berbanding minggu pertama berpuasa.. mungkin masing2 sebok membikin kuih raya agaknya.. yela kan raya tak lama lagi.. Bagi aku orang bujang kuih raya tu beli saja.. kuih tunjuk orang kata.. nak buat tak reti.. haha so aku tolong melariskan jualan kuih raya kawan2 kat opis nie pon dah ok :p

Malam tadi sewaktu aku solat terawih rakaat yang ke 3.. tetiba aku dikejutkan dengan suara tangisan.. serta merta aku dah tak kusyuk.. rupa-rupanya pak imam baca surah sambil suaranya teresak-esak.. sebaknya aku rasa saat itu.. kalo lah aku paham makna ayat-ayat al-quran tu mesti aku paham kenapa imam tu menangis kan.. lepas rakaat yang ke 4 tu aku berbisik la ngan member kat sebelah aku nie.. dia pon sama macam aku tertanya2 napa pak imam tu nangis.. tapi kami diam2 jela tak kan nak borak2 pulak kan.. lepas tu terus tukar imam lain.. sebab aku perasaan jugak suara imam yang ke dua tu lain sket daripada imam yang pertama tu..

Hurm itu sajalah nak cite kat uols.. boleh tak dikira sebagai kenangan pada tarikh 09/09/09?? aci la kan..hiiii

4 comments:

neezareef said...

tesentuh lak baca n3 nih...

atty's said...

kty suka g masjid kt sek 9..BBBangi..syahdu je rasanya dgr iman baca..hari2 cam terngiang2 sore iman tu ..

hajarus said...

biasenyer klu imam @ ustat yang baca surah menangis maksudnyer dier tau makna ayat2 tu... Hubby hajar ade beli 1 CD orang baca Al-Quran... ade part2 tu orang yang baca surah tu teresak menangis... hajar yang taktau maksud ayat tu pun turut nangis... tersentuh plak hati ni.... time tu terase sangat keagungan Allah....

JIVEBUMZ said...

neezareef,
saya lagi terseantuh dengo imam tu baca..huhuhu

atty,
haah kak bile imam baca mendayu-dayu mula la air mata rasa nak mengalir jer.. imam tu kusyuk kak :)

hajarus,
oh yeke? alangkah beruntungnye kalo kite paham maksud sume surah2 tu kan..pasti kita jugak akan menangis same2

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site