Wednesday, December 31, 2008

Menjelang malam tahun baru 2009

Wah uols sume kuar ke? ada yang g nengok munge api kt Putrajaya? tak pun kt Dataran merdeka? owh alangkah bestnya kalo saya dapat amek gambo munge api tu kan.. tp pakai kamera henfon ajela.. huahua mana best ye x? lain la pakai kamera canggih2 tu..

Malam menjelang tahun baru.. saya berada dirumah.. tak kuar ke mana-mana.. bukak pc layan tenet.. sesekali nengok tv kt sebelah kanan nie.. apa nk buat lagi kan.. hurm ok la daripada merayap entah ke mana baik saya lepak di umah sajork..

Bila memikirkan pasal tahun baru macam2 yang bermain di kepala nie.. kalo boleh macam2 nak buat untuk 2009 nanti. Tapi itu suma adalah azam dan impian. Perlu kerja kuat untuk melaksanakannya.. tapi sebenarnya susah jugak nak capai azam2 tu.. kadang2 simpan azam yang sama tiap2 tahun.. tapi tak pernah tercapai pon :P Papepun sumanya bergantung kepada daya usaha kita dan jugak takdir..

Uols nk tau apa check list 2009 saya ke? hehe macam best je kan nak tayang2 kt cni pulak.. lebih baik tulis dalam diary kan? Ok tamoo kedekut meh saya taruk kt cni yer.. mana tau kot2 sama azam ngan uols ke.. :P


Jivebumz check list 2009:-

1. Ingin disahkan jawatan secepat mungkin - saya dah lulus peksa undang2 gomen, kursus2 sume dah pegi taw.. bila dah sah bleh kuar duit EPF tu kan bleh wat baya utang ptptn, kpm dan abg cik masa blaja dulu2.

2. Ingin mendirikan masjid - haha yg ini nampak mcm lawak jugak la kan.. sebab saya tak tau sape yg betui2 nak bina masjid ngn saya nie.. dlm ati ada sorang saja tapi entah la.. kalo jodoh jadik la kalo xda jodoh tu.. usah ko tanya la kan :P

3. Nak sambung degree - sememangnya cita2 saya dari sekolah lagi nak blaja kt universiti.. tapi saya nie bukan la seorang yg cerdik pandai.. so xdapat peluang tu.. kalo ada rezeki saya kepingin sangat nak sambung study kt mana2 ipta. Insyaallah kalo xda jodoh mau jugak saya trus blaja nanti :d

4. Nak kumpul duit dan harta - Huh yg ini payah sangat la nak buat kan.. nak simpan duit sket2 jenuh jugak.. tapi saya akan berusaha jugak untuk menabung secara berhemah.. cewaahh cuba jgn xcuba!

5. Bantu mak di kg - Kalo bleh dah manyak duit tu nak jugak saya bantu mak saya, buatkan rumah baru untuk mak saya.. insyaallah dan kalo ada rezeki lebih dapat bawa mak ke Mekah itu sudah cukup membahagiakan saya.

6. Menjadi pekerja cemerlang - hihi nie lagi azam yang boleh wat uols gelakkan saya.. insyaallah

7. Amek exam PTK- bila dah sah jawatan dalam thn nie la kan

8. Berfikiran lebih matang - bkn maksud saya xmatang pada masa skg nie tp kekadang tu mcm budak2 owh.. pasni kena banyak2 bersabar kurangkan sentap.. dan jangan biarkan orang buli saya lagi.. bertolak ansur.. jaga percakapan dan suma nye laa..

Owh cukup la ye.. setakat itu saja la check list saya tu kang wat banyak2 tak tercapai pulak target saya kang..

Saya pasti uols pun ada azam jugak paling kurang pon uols ada impian. Ingat la yer TANPA IMPIAN MIMPI TAKKAN JADI KENYATAAN!!

Ok saya nk sambung tengok tv la.. jap lagi tunggu munge api kt cni pon ada taw.. tengok dari umah je pon..uhuhu

6 comments:

Hayati said...

smoga tercapai azam akak ye.

Luth Textile said...

insyaallah...

kojah said...

klu masjid nk terbina, jgn lupe jemput tau sis...

Unknown said...

ello hayati: tima kasih!! mudah2an yer..

ello luth: insyaallah..

ello kojah: insyaallah mesti jemput munye..hihi

adenium said...

salam singgah... salam tahun baru... jom exchange link.. :-)

Unknown said...

ello adenium: salam tahun baru.. jom jom..hihi

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site