Wednesday, December 17, 2008

Di malam pernikahan.. seboknya

Sampai aje kt umah akak saya weols makan2 dulu.. maklum la perut dah berkeroncong sengaja x makan kt umah dulu.. save bajet beb!! :D

Sesudah itu kena gotong royong ar wat keje.. malam tu kami sekuarga wat cucur badak.. idea akak2 saya la nie.. dorang nie mmg pandai + rajin wat kuih-muih nie.. nak harapkan adik2 nya hurm jangan harap la.. xreti acik :P

Kuih nie untuk sarapan pagi esoknya tau.. memang cam gini la kalo kenduri kendara harus ada kuih-muih untuk hidangan tukang masak dan kaum kerabat yang datang..

golongan mak cik memang ramai yer dalam family saya nie..

dibantu oleh anak dara yang amat rajin nye..

semua kena wat tau!! tiada pilihan.. huu

dan sebelah tengah malam nya adalah malam berinai.. kalo kat tempat lain dorang ade sanding2 kan malam berinai nie.. tp weols simple2 aje.. pengantin perempuan pakai inai kt dalam bilik dia jela.. waktu nie kena pastikan sume keje dah settle baru leh pakai inai tu.. yg pengantin laki2 tu pakai jela sendiri kt umah dia.. haha

saya x bape suka pakai inai tu.. musyukk xlalu nk makan.. tp kalo kawen kang kene pakai jugak.. huh bleh tahan ke bau inai tu.. :P

Sambil2 tengok2 pengantin berinai sambil jugak snap gambo hantaran untuk pihak laki2..

kreatif jugak anak buah saya nie.. suma dia wat sendiri dengan di bantu oleh family.. save bajet lagikk nie.. bagus2 kang kalo saya punya turn kang bleh order nie.. :p (perasan sorang2 la wes)

2 comments:

Luth Textile said...

ish3.. syokla tuh tangkap gambaq..
kalo pakai kamera gedabak lagi best kan kak..

JIVEBUMZ said...

haar la mahai ar kamere tuuu..uwaaa nk beli jugakkkk kamera nikon tu!!!

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site