Thursday, December 4, 2008

Roti Boy tak HALAL !!!

Sumber: syafiq BLOG

Thanks & Regards,

AHMAD SHARIPUDDIN ZAINUDDIN

Sampaikan kepada kengkawan yang lain ekkk...!

Assalamualaikum. ....

Saya ingin menarik perhatian saudara/saudari muslim yang dirahmati Allah
tentang satu produk roti yang amat digemari oleh
sebahagian daripada kita iaitu Roti Boy. Kalau anda prihatin tiada logo
halal Jakim..

yang terdapat di premis-premis perniagaan
ini mahupun dibalutan plastik roti tersebut.

Saya pernah bertanyakan Manager di Premis Roti Boy di Subang Parade,
Subang Jaya tentang ketiadaan tanda halal Jakim
tersebut. Menurut Manager tersebut memang mereka tidak mempunyai tanda
tersebut.... ...

Hari ini saya berpeluang untuk bercakap sendiri dengan seorang pegawai
Jakim, Putrajaya iaitu PN. Najibah - no tel - 88864851.
Menurutnya, pihak Roti Boy setakat hari ini tidak pernah memohon untuk
mendapatkan status halal daripada pihak Jakim.
Jadi nasihat Pn. Najibah ....selagi belum terbukti tahap halalnya produk
tersebut sebaik-baiknya kita jangan makan.

Jadi ...saya sekadar menjalankan tanggungjawab saya sebagai saudara
ISLAM..terpulanglah kepada budi bicara dan rasa hati
masing-masing untuk menentukannya. Ingatlah bahawa apa jua yang kita makan
akan menjadi darah daging kita dan tahap
ketaqwaan seseorang itu turut
bergantung terhadap apa yang dimakannya.. ...

Yang baik itu semuanya dari Allah .......dan buruk itu dari kelemahan saya
jua........TQ

Uhuhu saya xtau pulak pasal hal nie.. mmg saya adalah peminat roti boy masa study kt poly dulu.. time keje nie dah kurang cket itu pon sebab xda jual kt area opis nie.. dulu ada jual kt sacc mall tp skg dah tutup kedai tu.. so xdala saya nk membeli roti boy tu.. hurm dah tau tau nie mmg xnak la saya.. kepada kengkawan sume meh kita kongsi info berguna nie sama-sama..

8 comments:

Eita said...

heeeeeee kt suka sgt roti ni
papa roti ke roti boy ke huh..

akmaliz@r said...

mmm....tkyah la mamam dah..byk lg yg lain...mestila..sbb thn depan umor pown dh tambah...uuuu takot ooooo...

Hayati said...

huhu...idak lew beli dah pas nie. isk...

Ana Lyana said...

adooiillaa..nana suker giler ngan roti boy ni...

Unknown said...

Hai eita : akak suke roti nie suatu waktu dulu tp tidak sekarang..

Hai amal : erm tula xnak dah la kalo dah tau camtu kisahnye..

Hai Hayati : tau xpe stop from now..huh

Hai Honeysour : tula akak pon suke giler!! waaa

ibuafiqahhuzaifah said...

dah lama xmakan....

Unknown said...

Hai ibu afiqah.. ila pon dh lama xmakan jugak nie baru dapat tau info nie jugekk

DYLA said...

konpem tak halal ek...

apa la roti boy tu

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site