Tuesday, December 23, 2008

Duit memang penting kah???

Terasa kebuhsanan melanda.. sambil2 bizi wat keje nie saya mau share benda yg sedang bermain di fikiran guwe ini.. so saya nk mengelat cket no.

Saya nk tanya uols la kan.. uols rasa DUIT itu penting kah?? Adakah duit itu penting untuk segala-galanya?? tolong uols kita share sama2... tulun..tulun

Pada pendapat saya duit adalah penting tetapi tidakla sampai mengorbankan diri untuk duit semata2.. contohnya sanggup korbankan diri sendiri semata2 nak kan duit itu. Adakah uols sanggup putuskan sesuatu hubungan demi kerana DUIT?? Duit memang penting tetapi perhubungan juga penting.. sama ada keluarga, sedara mara, kawan2 dsb..

Dalam dunia maju sekarang sememangnya duit adalah PENTING!! kadang2 seseorang itu sangup bergaduh semata2 kerana DUIT!! wah begitu hebat penangan duit itu kan? Duit seolah2 telah menjadi raja didalam hati. Ada duit bertambah sayang tarak duit sayang melayang..

Meh kita renung2 kan.. :D

psstttt: suka saya katakan disini yg duit bukanlah segala-galanya.. kebahagian tidak semestinya bergantung kepada duit yg banyak..

9 comments:

[ LADYKiKi] said...

duit penting untuk menjadikan kehidupan sempurna....

tanpa duit.. adehh² sakit jiwa.

kalo bicara pada kebahagiaan saja.. mungkin sesetengah org akan kata byk duit pun tak cukup kasih syg..tak kan bahgia...

itu terpulang pda individu.. bagi saya... duit amat penting untuk kehidupan saya.. =D tapi bukan bermaksud saya meterialistik ^_^..
usaha untuk dpatkan titik peluh sendiri... ma!

JIVEBUMZ said...

ello ladykiki: mmg pon zaman skg sume nye duit kalo xde duit ibarat nk mati rasanye..

saya amat mhargai pendapat awk tau! :d

Erieq said...

aku rase ilmu lebih penting dari wang ringgit..,klu xde ilmu mcm mane nak cari duit.,nak mencuri pun kena ade ilmu ape huhuhuhu..,

shafa said...

duit tuh penting...
duit bukan tuk joli...
tuk buat kebaikan gak..
kl takde duit mcm mn nk bersedekah...
betul tak..??

JIVEBUMZ said...

ello erieq: saya setuju jgk yg ilmu mmg penting!! tp jgn ler ilmu mencuri lak yer.. hee byk g ilmu yg baik2 kan

ello shafa: erm betui la.. thnxs ye geng

:iBuAfiQah: said...

suma benda berbayar sekarang...air kosong pun byr..dulu free jerrr..

pendek kata melangkah jerr kuar kita dr umah tu suma benda pakai duit...

trend skrg nie (celebriti lorrr)
kebahagian dtg kemudian,yg penting duit...
xyah tgk jauh2..cuba tgk duit hantaran masing2..fuyoh..kalah kita org biasa...
(nk dpt RM6k tu pun terbeliak mata ni plak nk RM30k-RM40k senang2 jerr)

adakah kita hamba duit..atau
duit hamba kita...(sama2 kena pkir)

JIVEBUMZ said...

ello ibuafiqah: hurm even masuk toilet pun duit jugakkk kan.. huh mmg penting sgt la yer duit nie.. kalo xde duit idup pon x bahagia la ye..

huh begitu hebatnya penangan duit..

Grow2g3th3r said...

Pada pendapat saya... duit itu penting... duit memainkan peranan yg cukup besar dalam kehidupan kita... tanpa duit... kehidupan kita tidak terurus.. tapi HARUS diingat.. kita tak boleh jadi HAMBA DUIT....

Lagipun,.. kita tak boleh hidup dengan cinta semata2... cinta tak boleh beli beras, tak boleh beli pakaian, tak boleh beli keperluan asas.. kita perlukan DUIT....

kita bukannyer materialistik... tapi, dlm zaman sekarang ni... kita kena sedar bahawa DUIT itu memainkan peranan yg penting... tapi, mcm saya nyatakan di atas,.. jangan sampai kita jadi HAMBA DUIT.

Biar kita hidup senang...... biar berduit dan bahagia....

ini ajelah pendapat saya yg tak seberapa ni..heheheheh

Ishak said...

hai ada aper2 ke

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site