Sunday, December 28, 2008

Selamat hari lahir mak ku sayang

Hari nie tanggal 28 Disember 2008 bersamaan dengan 30 Zulhijjah 1429 hijrah.. Arinie bufday mak saya yang ke 61 tahun..

"selamat hari lahir mak.."
"semoga mak sentiasa sihat dan dimurahkan rezeki dan dilindungi ALLAH swt.."
"budi dan jasa mak akan sentiasa akak kenang sehingga hujung nyawa.."
"akak akan jaga mak baik2 walaupun kita terpaksa berjauhan.."
"dan terima kasih yang tidak terhingga kepada mak yang menjaga dan membesarkan kami adik beradik sehinggalah sekarang.."
" i love u very much mak..."
"mak rinduuuu.. nak balik kg laa cmni..huhu"

bersama mak saya HASNAH BINTI DARUS
gamba minggu lepas masa kenduri belah umah pengantin lelaki kt Perak..

Daripada blog : Adik Yat (my sis ya!)

Puisi utk Ayah dan Ibu

Ya Allah,
Rendahkanlah suaraku bagi mereka
Perindahlah ucapanku di depan mereka
Lunakkanlah watakku terhadap mereka dan
Lembutkan hatiku untuk mereka.......
Ya Allah,
Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya,
atas didikan mereka padaku dan Pahala yang
besar atas kasih sayang yang mereka limpahkan
padaku,
peliharalah mereka sebagaimana mereka
memeliharaku.
Ya Allah,
Apa saja gangguan yang telah mereka rasakan
atau kesusahan yang mereka deritakan kerana
aku,
atau hilangnya sesuatu hak mereka kerana
perbuatanku,
maka jadikanlah itu semua penyebab susutnya
dosa-dosa mereka dan bertambahnya pahala
kebaikan mereka dengan perkenan-Mu ya Allah,
hanya Engkaulah yang berhak membalas
kejahatan dengan kebaikan berlipat ganda.
Ya Allah,
Bila magfirah-Mu telah mencapai mereka
sebelumku,
Izinkanlah mereka memberi syafa'at untukku.
Tetapi jika sebaliknya, maka izinkanlah aku
memberi syafa'at untuk mereka,
sehingga kami semua berkumpul
bersama dengan santunan-Mu di tempat
kediaman yang dinaungi kemulian-Mu,
ampunan-Mu serta
rahmat-Mu..........
Sesungguhnya Engkaulah yang memiliki Kurnia
Maha Agung,
serta anugerah yang tak berakhir dan Engkaulah
yang Maha Pengasih diantara semua pengasih.

Amin Ya Rabbul Alamin..

Marilah kita kenangkan dosa kita kepada orang
tua kita. Siapa tahu hidup kita dirundung nestapa
kerana kedurhakaan kita. Kerana kita menghisap
darahnya, tenaganya, airmatanya, keringatnya.
Barangsiapa yang matanya pernah sinis melihat
orang tuanya. Atau kata-katanya sering mengguris
hatinya, atau yang jarang memperdulikan dan
mendoakannya.
Percayalah bahawa anak yang derhaka
siksanya didahulukan di dunia ini.

Ayah... Ibu ampunkanlah dosa-dosa anakmu...

8 comments:

Luth Textile said...

maknye rendah..
anaknya tinggi..

Hayati said...

uihh...jgn lupe hadiah utk mak ye. hehe

ab geldofg said...

ibu adalah sgala2nya..:) salam

atie said...

Hargai ibu ... selagi ibu ada di dunia ini, Kerna jika tiada galang gantinya lagi... huhu

JIVEBUMZ said...

hai luth: itu la pasal anaknye terlebih hormon kot..ekeke

hai hayati: ok ingat tp kita share nak? beli yg paling best!!

hai ab geldofg: yup betul tu!! ibula ratu hatiku.. salam pekenalan :d

hai atie: ya kerna tanpa ibu siapalah kita di dunia ini kan?

Hayati said...

buleh2...

amal said...

emmm..sedey...a/mata dh brgenang..nak toa..besday mak kam same ngan akk..cuma,arwah ayh akk daftar 29 aribulan...so,secara rasminyer gunalah 29 dec 1976..walhal akk lahir 28 dec....ha...ha...kalo ayh akk tak 1 ari lan kan bagus...mude gitu...

JIVEBUMZ said...

hai hayati: ok cantekk

hai kak amal: iye?? hepi bufday to u kak!! moga ALLAH panjangkan umo n murahkan rezeki ya. owh yela org dulu2 mmg selalu register lewat ada jiran kt umah saya tu kan dah setahun baru g wat surat beranak tau kak.. mcm2 la..hehe

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site