Friday, December 12, 2008

Singgah umah mak ngah

Dari ipoh terus aje sampai tol Taiping.. kuar kt cni jalan trus melalui Kuala gula.. kali kedua saya lalu jalan nie.. first masa belaja kt ipoh dulu balik ngn abg cik.. kali nie kena cari jalan sendiri nak g singgah umah mak ngah saya kt Kuala Kurau.. huh sunyi giler oh jalan nie.. kalo uols nk drift kt cni sangat la ok.. :d tp saya lupa ar nk snap gambo jalan kt ctu kalo ingat buleh uols tgk cemane keadaan jalan tu.. ala macam jalan kt ladang tebu kt Perlis nun.. Uols tau ker?? hehe

Uols tgk ar anak buah saya tu mmg xreti nk dok diam camtu la gayanya bila dalam keta macam2 aksi ada..iks iks

yang si kakak dan terlelap.. dah pulak time ujan mmg sodap la kalo nk lelap2 nie

yg si adik dah tentu xsedarkan diri.. pengsan tetido.. haha

sewaktu menghampiri umah mak ngah saya.. sempat jugak ar snap gambo pemandangan nie nk bagi uols tengok..

tu sawah padi tau.. bagi yg xpenah tengok nie saya kasi real punya pic k.. :d

harus perasan cun cket..lalala

dan bila sampai aje kt umah mak ngah duduk2 kejap minum trus dorang hidang makan tengahari.. masa nie kenduri dah abes dorang ngh kemas2 pinggan mangkuk.. so weols yg sampai lambat nie nasib bek dapat jugak makan kan.. ada la lagi lauknya..

kalo kat kampung saya macam nie la cara makannya.. kalo sekarang kat org wat buffet.. tp weols masih kekalkan cara tradisi nie.. makanan sume dalam talam tau

meh saya close up lauk pauk nye..

sedap oo sesekali makan macam nie.. kalo kt shah alam mane ade cam gini.. rindu oo nk makan mcm nie clalu.. :P

Lepas dah kenyang makan weols mintak diri nk balik umah.. balik tu saya drive tau.. jgn tak tau jalan kampung sajork.. so saya berani ar..kehkehkeh walaupon terketaq2 sampai jugak ar..

No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site