Sunday, November 2, 2014

Omega Guard Shaklee Minyak Ikan Tulen

Assalammualaikum wbt dan selamat hari minggu semua!

Apakah Omega Guard nie?


Omega Guard adalah minyak ikan. Minyak yang dihasilkan daripada ikan yer bukan dari benda lain.  Omega Guard tergolong dalam golongan Omega 3. Omega 3 adalah asid lemak penting yang mengandungi EPA dan DHA yang sangat penting untuk perkembangan memori dan menajamkan minda. Namun begitu, tubuh kita tidak dapat menghasilkan EPA dan DHA. Jadikita perlu mendapatkan sumber EPAdan DHA dari sumber makanan dan juga suppliment.

Beza Omega Guard Shaklee dengan minyak ikan lain?


1. Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan yang ultra tulen. Memang betul2 minyak ikan. Ada sesetengah minyak ikan dipasaran bukan dari minyak ikan tetapi dari hati ikan. Jadi kena pandai pilih jangan sebab nak murah main bedal aje asal orang kata minyak ikan kita nak beli, mesti check kandungan terlebih dahulu. 

2. Omega Guard Shaklee disuling hingga 3 peringkat sehingga mendapat minyak ikan yang tulen. Yang tulen yer bukan yang bercampur dengan bahan lain. Ketulenan dijamin oleh gred farmasi. Ia menapis logam berat dan pencemaran lain. Mencegah oksidasi dan trans-lemak serta bau dan rasa ikan yang minima. Jadi jangan risau toksik semua memang tak ada.


Siapa sesuai ambil Omega Guard?


1. Anak yang berumur setahun ke atas sudah boleh mengambil Omega Guard. 

Apa faedah kanak-kanak seawal usia itu mengambil Omega? Off kos lah sebab ada DHA untuk otak bijak. Omega nie kan makanan otak jadi ibarat item wajiblah untuk kanak-kanak. Sesuai juga untuk anak-anak Hyperactive boleh bagi Omega ini untuk mengawal Hyperactive. Manakala kanak-kanak yang kurang DHA boleh menjadi seorang yang muram atau stress. Lepas nie jangan lupa beri Omega dekat anak-anak yer bagi otak cerdas. Kalau ikutkan nak bagi makan ikan kadang-kadang tak makan, pastu pulak tak boleh nak confirm ikan tu segar atau tidak. Jadi antara penyelesaiannya adalah beri Omega Guard nih.
 

2. Omega Guard untuk diet.

Sesiapa nak diet dicadangkan mengambil Omega sebabnya nanti akan bagi rasa tak lapar. Omega meninggikan hormon Leptin. Bila Leptin tinggi tiada keinginan nak makan menjadi kurang. Perut rasa penuh sentiasa. Mungkin anda akan berasa dahaga jadi sila minum air banyak-banyak kalau rasa lapar jangan pi makan pulak. Omega juga mampu membakar lemak dan mampu mengawal kolestrol. Ia juga boleh tingkatkan kolestrol baik dalam badan. Kolestrol baik bagus untuk jantung kita. 


3. Ibu hamil sangat digalakkan mengambil Omega mulai trimester pertama lagi. 

Sebab di trimester pertama ini perkembangan otak bayi paling pesat. Kecuali jika ibu pernah mengalami masalah tumpah darah bila kandungan mencecah usia 7 bulan boleh kurangkan dos sebanyak sebiji sehari.

Omega Guard berfungsi mencairkan darah jika ibu tersebut memang bermasalah dengan kandungan boleh kurangkan dos atau stop dulu sementara menunggu nasihat doktor. Ada sesetengah orang cakap lagi 2 minggu nak bersalin kena stop ambil Omega? Jawapannya tidak melainkan ibu tersebut hendak bersalin operate atau dia ada sejarah tumpah darah. Jika ada masalah gitu mintak elakkan pengambilan masa saat akhir mengandung.

4. Omega Guard untuk pesakit darah tinggi.
 
Darah tinggi ada kaitan dengan kolestrol jugak. Apabila kolestrol sumbat salur darah, itu menyebabkan darah tinggi. Jika kolestrol itu dinyah maka turunlah darah tinggi itu. Oleh itu orang yang mengalami darah tinggi wajib amek omega yer.

Sekadar itu dahulu perkongsian saya..jom belikan omega untuk diri sendiri, suami, mak ayah, mertua hadiahkan kepada yang tersayang.


 
Hubungi saya untuk konsultasi percuma,
Ila Kamilah
Shaklee ID : 951481
Call/Msg/WhatsApp/Telegram : 012-5417451
Facebook Page : Jivebumz Vita shop

3 comments:

Mama iskh vitamin terbaik said...

Omega guard minyak ikan yang terbaik, banyak khasiat didalamnya baik untuk kita dan anak kita..Jom beli

Unknown said...

mama iskhandar, wajiblah beli haha harga promo lak tu mmg berbaloi

Unknown said...

Bulan ni promo, seronok la mereka yang nk kurus dan ingin anak2 sihat dan aktif

Jom Baca: Kurus dengan tingkatkan Leptin

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site