Sunday, November 30, 2008

Segalanya sudah berakhir

-Entry kali ini adalah luahan hati saya, maaf sekiranya penggunaan "aku" kureng enak di mata kalian" tetapi entry ini lebih khusus pada luahan hati ajo ye-

Alhamdulillah bersyukur ke hadrat illahi.. setelah sekian lama aku menunggu akhirnya "myviva" telah berada di depan mata.. aku rasa gumbira dan berdebar2.. gumbira sebab xsabar nk bawak lik umah biar ada di depan mata tidak la hati selalu risau.. huh berdebar2 sebab aku xcekap memandu lagi.. walaupun auto tp aku masih blum cekap g.. masih ada perasaan takut2 lepas kejadian aritu.. mudah2an aku di berikan kekuatan untuk cepat belajar.. dan aku bleh memandu macam orang lain juga.. insyaallah

saat gumbira sewaktu menuju ke perodua glenmarie..

abg iparku sedang mencari di manakah keta ku..

membuat pemeriksaan di bahagian tempat yg di lanngar tu sambil di perhatikan oleh member ku..

dari dalam opis perodua ku lihat jantung atiku.. berdebar2..

Paling saya terkejut bila En Safarudin suh bayar Rm 400.. terlopong sejenak.. ingatkan bila insurans settlekan suma xda masalah la rupa-rupanya kalo uols excident masih dalam lesen P nahasla.. tambahan pulak kalo second rider or third rider tu lesen P mmg pihak insurans xkan bayar penuh!!! saya dah terkena tuuuu.. erm sabar jew.. perasaan gumbira td bertukar benggang jugak la coz x diberitahu awal.. mmg saya xsangka camtu jadinya..

Nasib la member saya si ct nie ade bawak duit lebeh cket.. so wat muka xmalu pinjam duit dia sket.. huhu malu giler!! tp nk wat cemana time tu terdesak g pon saya pun xbudget yg saya kene bayar kt perodua kan..

Kemudian saya di beritahu yg no plat keta saya tidak di ganti.. huhuh saya rasa angin satu badan jugek la ingat dorang dah masuk dalam claim suma tu.. rupa-rupanya tidakkkkk sabar la aiii..

Lepas settle bayar sain sume dokumen trus saya ajak abg ipar g kedai aksesori keta nk wat no plat jugakk.. takutnya kalo kene saman lagi karang.. dah la saman yg ada pon saya blum bayar lagi.. nk tambah pulak saman baru.. ohh tidakkk

nasib la jumpa kedai nie.. trus wat kt cni aje

apek nie ngh mengukur saiz no plat saya.. wat yg besa2 murah je.. rm 10.. seb baik murahh..

sempat jugak saya n ct pose cket kt kedai apek tu..

ok pas lekat plat baru nie settle la..

erm pasni dah tamat la yer entry untuk "Tragedi November" nie ek.. mana yg tau tu tau la kan.. mana yg xtau tu xpela.. hope everything will be ok.. doakan saya ek..

8 comments:

Luth Textile said...

kak..
take care tau laenkalik..
k..

JIVEBUMZ said...

time kasih dik..

doakan akak yek :d

Mohd Amir said...

salam....wawawawawawa... accident kew sblm nih? langgar pe? hati2 ek... bawak kete lek lok...huhu

shafa said...

Kl kete x sihat..membuatkan kita pun blh xsihat gak..InsyaAllah lps ni ok.

honeysour's blog said...

ngam ngam tragedi nov ni abih bulan november...

kan kak ila kan...

ape2 pon take care yer kak ila...

Hayati said...

uih..lega dah settel.
take care pas nie..

Eita said...

yehhh... kate akak dah ok :)

c-tie said...

pas ni leh la bwk viva hitam ni ke jakess ye.......

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site