Thursday, July 29, 2010

Yeah dah sampai!

Benda nie ler yang aku dok tunggu2 selama ini!! apo lagi alat pemudah kerja untuk isteri2 kat umah tu.. kalo tak de dua benda alah nie memang jammed! stressss sume kuar.. haha menipu sket2 sudah ler.. ado plak kalo tak de 2 barang nie bleh jadik stress..hadoii

eh tapi betul gak apa.. balik2 keja nak kena basuh baju secara manual (pakai tangan la apo lagi!) kalo ada mesin basuh bleh jugak memasak sambil membasuh.. tekan jer dah jalan... senang keje kita kan puan2..hurm

apa aku dok membebel nie haa? ok la nak stori kat uols nie haa.. kitorang dah pegi order barang2 neh 2 minggu lepas.. ingat lagi tarikh tu 13 Julai 2010 ..
barang sampai 28 Julai 2010.... giler semangat nak beli peti ais dan mesin basuh.. memikirkan yang rumah kami tu kosonggg barang pon tak de.. pastu bulan puasa pon dah dekat.. nak beli barang basah tak tau mana nak simpan.. makanan tak abes pon tak de port nak letak.. huhu macam2 lah alasan yang ku fikirkan logik :P

eh dulu time bujang tarak hal tak de benda2 nie sume pon tak pe.. hidup serba kekurangan pon tak kisah.. tapi bila dah kawen nie dua barang tu jadik satu keperluan yang sangat22 perlu! kemain lagi nak cakap penting sangat la tu kan

dan setelah sekian lama menanti akhirnya malam tadi abg2 IDEAL datang menghantar barang2 tersebut.. janji nak datang kui 7.00 malam.. tunggu punya tunggu jam 8.30 malam baru sampai! aku ingat dah tak de harapan dah.. sob sob sob

yelah ingatkan dorang sesat ke hapa.. rupa-rupanya rumah kami rumah terakhir dorang anto barang.. pastu nak jadikan cerita lift tak nak naik ke tingkat 10.. sampai tingkat 9 jer.. abg2 ideal tula yang cakap.. dorang terpaksa angkat barang2 tu sume naik tangga.. kesian kan.. aku yang mulanya bengang barang tak sampai terus jadik lembut hati.. tak jadik nak marah..kesian kat dorang... seb baik lift sampai tingkat 9 kalo lift tu rosak haa cane?? tak ker dorang kene exercise sampai tingkat 10!

dua orang jer yang angkat barang2 tu sume.. dorang kata ringan jer.. angkat sorang satu.. wah hebat lah abg2 ideal! haha ayat amek ati :)

dan hasilnya adalah seperti kat bawah nie..

dapur masih kat bawah.. tunggu gaji bulan depan plak kot :P baru nak beli kabinet untuk dapur tu hukhuk kesian dia.. kesian kat aku la kene menonggeng bila nak masak..

dan malam tadi aku tak basuh baju secara manual dah.. hihi suke! sume aku sumbat kat dalam tu kecuali tudung dan tuttt..ops

sekarang sume mimpi aku dah jadik kenyataan... keje menjadi senang.. syukur alhamdulillah kau permudahkan urusan hamba mu ini..

amin

pasni nak apa lak yer? hurmm.. yang, nak langsir baru!!!

13 comments:

:: p R i n c E s S _ N :: said...

wahh..beshnyerr da ade uma sndri...N pon tgh kumpul duit...za dpt jek pindah..carik uma...huhuhu..tp bile???

JIVEBUMZ said...

:: p R i n c E s S _ N ::
sabar yer N banyak2 kan berdoa.. mesti akan bersatu jua satu hari nanti! best woo dok berdua! hikhik

atty's said...

ila..betui ckp ila..tu ..2 brg tu mmg basic..kalo takde..mmg stress..

JIVEBUMZ said...

atty's ,
haah kak! betui tu..

honeysour's blog said...

hikhik.. mase nana dulu pun same, sebelum kawen, 2 barang tu ady dah mmg standby kan kat umah baru...cuma mula2 dulu, peti ais kecik je... pastu ade rezeki lbih baru tukar yg besar..

kak ila...peti ais kita same la...huhu.. panasonic kan...

JIVEBUMZ said...

honeysour's blog,
haah brand panasonic pandai nana teka! terbaek wokkk :)

hajarus said...

betul la kak.. hajar dulu mase baru kawin 2 barang ni amat ler penting... kalau xde jenuh ler skit... huhuhu...

JIVEBUMZ said...

hajarus,
memang jenuh.. kita yg nak kene wat sume keje umah kan..hurmm seb baik dah ada :)

zura@iwan said...

pelan2 beli brg umah...br kawin kan kekeke..

mekchu said...

yey.. best nya.. pantang ada baju kotor lepas nih.. peti ais pulak kemain besar tu..

JIVEBUMZ said...

zura@iwan ,
haah tula sket2 la yer :)

mekchu,
tak de la mekchu yg sedang2 saja :)

iyiana said...

xpe kak ila, slow slow kayuh. susah xpa.. janji bahagia.
sket2 lama2 jadi bukit.

JasnIyiana

JIVEBUMZ said...

iyiana,
haah susah senang kita bersama..
nk jdi bukit tu bukan senang..pelan2 kayuh yer :)

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site