Friday, July 16, 2010

Lagi 2 hari nak kawen

Yuhuuuu geng.. ini dia entry ala2 flash back gitu dah mari...


orang tua2 kate pelan2 kayuh.. sebab tula entry nie lambattt cket kuarnye.. hihi ok meh cni aku stori secara rawak jelah.. nak ingat sume stori tu idak ler.. gamba memang banyak giler jenuh aku nak korek satu2 tayang kat sini.. tapi...... demi janjiku pada kalian maka aku kene kotakan :)


see sayang nye aku kat korang taw! hihi

ok kita mulakan dengan hari jumaat bersamaan dengan 25 jun 2010.. sehari sebelum majlis akad nikah aku berlangsung...

hari yang sangat bizi di mana khemah akan dipasang.. time tu hujan turun rintik2.. kesian kat orang2 taman dan juga family yang terdekat.. bersusah payah dorang nak pasang sume khemah2 tu.. mekasih korang!



petang jumaat tu gak mak andam anto pelamin.. anto jer dulu pasangnye ari sabtu.. hangin gak aku ingatkan anto2 jer terus pasang.. yelah semangat nak tengok pelamin anganku cewahh

so ari jumaat tu tengok pelamin jela dulu..hukhuk

ari jumaat bz gilerrrr macam2 nak kene siapkan.. sume benda remeh temeh pengantin kene buat! pepandai ler ko settlekan sume.. family sume sebok kat dapur..

antara keje remeh temeh aku tu yelah.. buat papan tanda.. hantaran.. siapkan bilik pengantin dan kemas cuci habuk sume lah (kat dalam bilik pengantin sajork :P)


nasib baik ada adik aku yang bongsu tu (yang pakai baju belang2 tu ha) dia ler yang banyak tolong2 aku sepanjang majlis berlangsung.. kalo tak de dia ibarat tak cukup tangan gak aku nak buat sume tu! mekasih dik :) time ang kawen nanti akak tolong2 plak yer :P

insyaallah.. kalo sehat :P


bilik pengantin kami hias bersama2.. sambil dibantu sedara mara.. ala bilik simple jer uols.. tak reti nak hias lebey2

kat luar umah golongan ibu-ibu leka menyiapkan makanan tengah hari.. ala masakan kampung jer uols.. penat2 keje kena ler jamu makanan.. baru semangat nak buat keje nanti :)



antara hantaran aku untuk pihak lelaki.. kak rose my opismate yang buatkan.. thanxs kak rose!

kat luar budak2 main jer kejenya..

tengok tu sampaikan dia tak sedar ada paparazi ngah snap pic dia.. hahaha cumelll!

persiapan untuk khemah makan beradap pengantin dan vip..

tukang masak yang kepenatan.. yang baju ijau tu tukang masak aku sepanjang majlis.. pak long namanya riuh rendah umah kalo ade pak long tu..hihi

kak ton.. kakak ipar kesayangan selaku tuan rumah.. orang kuat sepanjang majlis berlansung.. terima kasih banyak2 yer kak ton! abg cik pon sama.. tapi gambo tak de lak nak tayang kat sini hihi

last sekali malam nikah tu aku dah super duper sebok gilerrr.. nak kene pakai inai di jari kaki tangan sume nye.. huhuhu tak selesa.. payah nak tido.. nak baring.. nak kenc... opsss

seksa hidupku.. kene pakai sampai pagi lak tu! terpaksa menahan diri.. ikutkan hati memang nak bukak jer cepat2 tapi nanti tak merah plak.. huhu sabo jer la.. bakal pengantin memang kene pakai inai baru ler berseri2.. kata orang tua2..huuuhuu

ok tu dulu yer.. kang sambung lagi.. adeiii macam banyak lak nak stori.. aku skip2 ler nanti eh hihih jangan mare :P

8 comments:

Zana Adieyza said...

hntrn pink nmpk sweet!!

Unknown said...

aDieyZa,
hihi tetiba ai suke pink ler pulak :)

pRincESs_N said...

weee...pink sane cni..i like!!

Unknown said...

:: p R i n c E s S _ N ::
haha ijau tukar kepada PINK!

pearl apple said...

sume sudah jd pink..

Unknown said...

pearl apple ,
haah bertukarrr :)

Anonymous said...

eh, ko wat majlis kawin kat umah akak ko eh? yang ramai2 singgah blk drp sg.petani tu?

Unknown said...

kyrul amri ,
haah wat majlis kawin kat umah abg aku yg korang singgah dulu pas balik kursus induksi tula.. kat umah abg aku ramai org taman leh tolong2.. eh ko nie sah tak tengok kad kawin aku kan! huhuhu

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site