Monday, July 19, 2010

Sehari sebelum menjelang majlis akad nikah

Sehari sebelum menjelangnye majlis akad nikah semestinya hari yang sangat2 bizi.. kalo yang tak bizi pon mesti buat2 bizi punye lah.. haha sape lagi kalo bukan budak2.. dorang mana ade keje sangat pon kan..

Hari sabtu bersamaan dengan 26 jun 2010 merupakan hari yang paling bersejarah dalam lipatan hidup aku.. hari yang paling aku tunggu2 selama ini.. hari bahagia ler katakan :P

Kesibukan yang melampau2.. pelamin baru hegeh2 nak pasang tengah hari tu.. geramm toi aku! kui 12.30 tengah hari baru mak andam datang umah..huhu aku ingat tak sempat dah nak melaram kat depan pelamin pas akad nikah petang tu..

boleh dia buat last minute???!!! grrrrr marah betui aku :P tapi still leh menten senyum g uols! mana tak nye sume yang datang umah dok tanye..

"eh pelamin tak pasang lagi ka?"
"pelamin bila nak pasang"

"sempat ker pasang pelamin sebelum nikah?"


ayokkk

soalan2 yang mengerikan haku....

mak andam nie datang bawak geng daa.. so zap zip zap..siap!!

very the profesional..

masa dorang ngah sebok pasang pelamin tu kan.. abg cik aku datang kat aku.. dia tanya nape pelamin tu background dia besar sangat.. boleh tak suh depa kecikkan sket saiznya..

haaa???? abg cik aku suh kecikkan saiz pelamin? huhuhu cemana nie?

aku jelaskan la apa yang patut... aku pun tak tau saiz pelamin aku tu cemana.. yang aku tau aku ade pelamin..haha besar ke kecik cenonet ker aku tak amek tau :P

so far lepas aku jelaskan pada abg cik..dia paham.. selamat haku :)

kat luar rumah ada keje2 lain yang sedang menanti.. oleh kerana kenduri kawen nie dijalankan secara gotong-royong.. sebab kitorang masak sendiri tak de amek pakej katering ke hapa kan.. so ramai ler orang2 taman datang menolong.. hulurkan tangan ringankan beban..hihi

kat depan umah plak dah sebok2 nak siapkan meja makan beradap pengantin dan vip... aku amek pakej sekali ngan pelamin jugak.. kaler yang menjadi pilihan aku yelah pink + pepel.. ikut tema baju sanding aku..
ramai yang tanya sebab apa amek kaler tu.. haaa korang mesti dok ingat aku amek kaler "HIJAU" kan???

yang sebenarnya aku nak tema kawen kaler MERAH + PUTIH.. tapi en bob tak suka plak.. setelah dibincang2 sehati sejiwa sepakat bersuara memilih kaler PINK + PEPEL tu.. lawa gak kaler tu kan.. ai like jer!
itu jela kisahnya..hihi

aku amek pakej pelamin n meja makan guna hiasan bunga segar..sebab tula dorang datang pasang pelamin lambat.. kalo pasang awal2 kang layu plak bunga2 cinta aku tu..hiks

kekwa..

the roses..

goodies untuk rakan2, saudara-mara, rombongan sebelah lelaki, mentara panggilan orang utara kalo kat sini orang panggil penanggah dan juga hamper untuk tukang masak yang telah dilantik :)

alhamdulillah kebanyakkan goodies aku ditaja oleh saudara-mara dan jiran tetangga.. seronok sangat.. mudah-mudahan murah rezeki dorang sume tu kan..amin

kalo tak de korang tak de la sebanyak ini goodies haku :P

biasanya sehari sebelum majlis kawen telur akan direbus.. tengok ler tu ramai yang datang menolong.. riuh rendah sume nye lah.. tangan wat keje mulut pun sama gaks :)




bunga dip untuk letak kat depan pelamin.. hand made by kak rose my opismate..

ramai yang puji bunga telo tu cantek.. tapi sayang tuan punye badan tak dapat datang majlis aku hari tu.. kalo tak bleh aku kenalkan pada sume..hihi

hasilnya..

orang lelaki plak ngah sebok2 kat luar mengelap pingan mangkuk..

lap jangan tak lap! hihi


nie sume anak2 buah aku.. rajin kan? hihi sayang korang sume :)

ok sambung lagi.. later2 k

8 comments:

puanstoberi said...

Bes la hai..tingat kenuri kawen kekda dulu. Kekda pun gotong royong jugak.
Wahh..pelamin guna fresh flower. segar gitu konsepnya.
Pink purple adalah feveret kaler kekda jugak..tp retu kawen idak buat kaler tu. Eh..kenapa ek, bila kita kawen kita tak buat kaler faveret kita. Ummm....

Unknown said...

PUANSTOBERI ,
soklan akak yg last tu payah nak jawab.. kenapa ek? saya pon tak tau kenapa leh tukar kaler last minit lak tu.. main hentam kromo jer kak.. alhamdulillah seswaii plak :)

mekchu said...

meriah nye.. ada fresh flower.. mantop.. x sabar utk next entry.. neway, selamat pengantin baru :)

Unknown said...

mekchu ,
hikhik tengkiew..sabar yer kang saye apdet :)

hajarus said...

best kan kak lau kenduri kawin wat secara gotong-royong... sehari sebelum kenduri pun dah muler meriah sangat... lau wat catering ni biase hajar tengok sehari sebelum kenduri suram skit x semeriah lau bergotong royong...

bestnyer sumer guna bunga segar ekkk kak... mesti harum jerk pelamin ngan meja makan beradap akak kan...

attyfir said...

tak sabau nak tgk pelamin ila..nieh

Unknown said...

hajarus ,
haah lain cket suasana nye kalo wat secara gotong-roying nie seboknye lain macam cket hihi

hihi bese2 jer hajar tak dela harum semerbak pon :)

Unknown said...

atty's ,
hikhik bawak bersabar yer kak ty

nie haa nie ngh kecikkan saiz gambo :P

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site