Tuesday, July 27, 2010

Gara-gara panik punye pasal lah nie...

Entry ini dikarang pada hari isnin..hari nie baru nak publish.. sori geng :)

Haa ini kisah malam tadi la uols... malam tadi en bob sampai jer terus sms aku suh turun bawah bawak selipar dia sekali (eh itu pon nak stori gak ker) hihi saje la tu.. time aku turun bawah tu ujan lebat gak ler.. berlari2 anak masuk keta..fuhhh

masuk2 keta je en bob tanya mau pegi mana?

"ermm g tesco la syg"..
"nak beli barang umah cket"..
"pastu g makan tau syg"..
"k syg"

sampai jer tesco terserempak dengan abg ipar aku (suami kak ju) tapi dia tak perasan ler pulak.. dia nak kuar tesco.. kitorang nak masuk.. tak sempat nak tegur..

en bob amek troli.. aku terus berdesup naik atas.. mak aiii ramai giler umat kat dalam tesco tu! sume dapat gaji agaknya dan sume pulun nak soping malam tadi jugak..huh tak suke! nak kene beratur lagi huhu


sampai kat atas en bob pegi atm kuarkan duit dulu..aku berdesup masuk ke dalam tesco.. sambil belek2 barang en bob pon datang..

"yang.. kad bank org tak de la.. org nak cucuk duit tadi tengok dah tak de!"
"apa?? biar betul yang? syg letak kat mane?"
"org letak beg duit kat dalam beg org la.. pastu letak kat laci bawah meja.. duit sume org dah kuarkan masuk poket.. nie kad bank lain, ic ngan lesen org sume tak de syg!"
" oic sume tak de? kalo camtu syg cepat2
la kol maybank suh dorang stop kad tu!"

en bob pon menelipon maybank... tah apa yang dorang cakap.. terus maybank blocked!

hoho menggigil gak aku time tu beb.. en bob apatah lagi.. eh tapi kan aku rase aku lagi menggelabah daripada dia.. dia relexs jer huhu felik haku :P

yela kad bank sume tak de beb! gaji sume kat situ.. nak bayar sewa rumah.. duit photografer lagi bla bla bla


weols terus tak de mood nak bersoping.. masing2 terkejut.. aku mula la buat spekulasi..

"agak2 sape yang amek kad bank sume tu yer syg.. siap complete dengan ic ngan lesen sume"
"ntah la.. tak kan org luar plak yang masuk.. hurm opis org tu mana leh org luar masuk.. tapi tak mustahil jugak kan..hurm"
"tah2 budak opis syg kot.. mana lah tau kan"

"ntah laa syg.."
"jom la kita tengok dalam beg org kot2 ada ker kan"
"k syg..tak payah soping laa.. org pon riso gak nie kalo betul2 hilang cemana"


kedua org suami isteri tadi terus masuk dalam kete dan terus mencari beg galas itu...


"syg!"
"nie haa ade laa plak"
"alhamdulillah syukur!"
"rupanya tercicir la syg..."
"hiiii syg nie riso jer org tau"
"tula org dah terasa nak cek dulu tadi"
"bistu cemana dah kol maybank tadi.." "alamak"



hihihi kelakar ok.. buat penat aku gelabah bagai nak rak sekali terletak elok jer kat dalam beg tu! tercicir rupanya.. yela beg duit tu kembung sangat.. sume benda2 penting diletakkan sekali.. maka tercicir sekali ler sume benda2 tu! huh

kalo tau tadi pegi cek dulu dalam beg pastu baru kol maybank... hihi nak buat cemana menggelabah punye pasal.. haha aku ler tu yang suh en bob kol maybank.. tak pasal2 kad atm dia kene blocked pastu nak aktifkan kene pegi maybank bawak buku bank dan duit RM12 hengget..hihi tak pasal2 kene pegi bank.. eh ok what nanti dapat kad atm baru kan syg.. hihi pada kawan2 opis en bob ai mintak ampun yer sebab dah tertuduh korang.. hiii tak pasal2 aku buat dosa kering.. ampun ampun saya!

motifnya.. jangan cepat menggelabah walau dalam apa jua keadaan sekalipun! nasib la syg dapat bini yang menggelabah cenggini hikhik


pastu tak pasal2 en bob kene belanja minik dia yang kelaparan sebab makan megi jer petang tu hihi kayhepc la apo lagi! nyum nyum

adios

6 comments:

therosputih said...

fuuhhh...lega ngn endingnya...happily ever after...ngeh3

mekchu said...

fuhh.. cemasss... tak pe.. janji kita blocked dulu mana yg buleh.. takut betul2 hilang kan.. dah jumpa blk tu advantage la tu.. hehehe

:: p R i n c E s S _ N :: said...

kite org P mmg cpt mnggelabah...

JIVEBUMZ said...

therosputih,
nasib baik happily kalo sadly camno tuh? huhu tak dapat ku bayangkan...

mekchu ,
alhamdulillah lega den mekchu! kalo betui2 jadi tak tau ler cemana :)

:: p R i n c E s S _ N ::
haah of kos cepat sangat melatah :P

PUANSTOBERI said...

Ok. Kekda maafkan. Hehe. (kan kata td mintak maap kat kawan2 opis en. bob).
Eh. Kepci. Nom nom nom. Kekda salu makan share je diner plate ngan abg Lan. Tp kiterang pun cezy weges tu haros ada. nom nom nom.

JIVEBUMZ said...

PUANSTOBERI ,
alamakkk kantoi suda! hikhik

kitorg pon suker giler ngn cezy weges tu kekda..terbaekkk wok!

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site