Monday, May 18, 2009

Tuntut jangan tak tuntut..

PENGUMUMAN BARU OLEH PM BARU (elaun sara hidup)

PEKELILING 11 - Kerajaan bersetuju memberikan Elaun Sara Hidup (COLA) tanpa mengira pangkat dan tempat bertugas semua pekerja awam dan swasta sebanyak RM500.00 sebulan berkuatkuasa Ogos 2009 bagi menampung kenaikan harga minyak dan barang-barang. Langkah yang serupa disarankan kepada pihak swasta bagi menjamin keharmonian rakyat..

Elaun COLA ini boleh dituntut di semua Pejabat Pos dan BSN di seluruh negara mulai jam 1 pm hingga 4 pm pada setiap hari kecuali hari Jumaat, Sabtu dan Ahad serta hari-hari kelepasan am.

Kakitangan awam & swasta perlu menunjukkan kad pengenalan diri Jabatan untuk mendapatkan borang permohonan dan wang akan dibayar selepas penyerahan borang yang lengkap beserta dengan syarat2 berikut :-

1. Surat Perlantikan Kerja
- Original
2. Surat Pengesahan Kerja
- Original
3. Surat Akuan Majikan - (tempat terakhir masih bertugas)

dan...


/
/
/
/
/


80 penutup botol
Coca-Cola... ... Baru sesuai dengan namanya Elaun Cola
!

Haaaahahaha! !!! Dah! Pergi sambung kerja.... kalau pasal duit semua mata besar belaka ekk.....
Whuawhuawhuawhuaaaa……..
Jangan aku sorang jer terkena….share ler dgn korang

11 comments:

aRe_uDear said...

hohooo syok nyer dpt duit lagi.. untung2 yg keje gov nih... tpi ayu keje swasta ler adeii.. xpe t torai mintak kat bos huhuuu kalo dpt..;(

nenekrock said...

bestla kalo dpt coca cola
naknya dpt beruang colar x ke naya haks

JIVEBUMZ said...

are_Udear,
haha mana dapat duit cola tu tipu ajela.. hihi nie musti ayu bace tak abes nie..:)

nenekrock,
best ker?? haha coca cola.. beruang colar leh peluk2 :P

honeysour's blog said...

uwwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....
den terkena...
semangat dah tau...
hahahahhahahahahhaa

JIVEBUMZ said...

honeysour,
hahahah sama-sama la kita terkona yer nana!! kuikui

akak pon hampir2 terpecayaaa..:)

mummYaeesh said...

hiks! weols pun da pernah letak menatang ni kat blog...wohoo ramai wo terkena!

kojah said...

hahahahaha

cikyah.blogspot said...

sedapnya minum air coca cola... nak? meh sini

JIVEBUMZ said...

mummYaeesh,
la yeke?? haha saya terlambat yer kak??

kojah,
kuikuikui

cikyah,
nak nak.. tapi aku tak bape suka air coca cola.. tukar ngn air sirap bleh? :p

Arjuna said...

adoooiiiii!!!!!!sakit kepalo den....jonuh den nak ngumpul penutup coca cola..penutup mineral byk laa...x leh ko?

::.Emma.:: said...

cehh..baru jew nk teruja..dah terkena..
wa kena la beb!!!

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site