Saturday, May 30, 2009

Kawen oh kawen


Gambar yg tiada kaitan dengan tajuk :P

Salam hari minggu pada suma kengkawan blogger... sekarang dah mula cuti sekolah pastinya sume org berlumba-lumba nak wat majlis kawen kan?? erm kebetulan jiran depan umah aku kat kg pun kenduri esok 31 mei.. Anak jiran aku kawen.. niat di hati mmg teringin sangat nak balik.. hadirkan diri pada majlis kenduri tu.. tapi apakan daya kita hanya merancang.. Allah jua lah yang menentukan.. cewahhh ayat poyo :P

Erm kenapa aku tak balik??? Ada beberapa sebab aku tak balik sebenarnya.. pertama sebab aku belum servis keta.. haha boleh pakai ker sebab nie? keta aku dah hampir sangat km untuk servis yg ke 3.. so aku kena bajet utk itu...rm rm...

Yang kedua sebab minggu depan aku nak pegi majlis kenduri kawen honeysour nie.. kang kalo tak pegi majuk pulak.. lagi pun aku dah lama kenal ngn dia.. tak sampai hati nak kecewakan dia.. aku kena pegi jugak.. insyaallah akan aku usahakan.. sebab aku dah janji ngn dia mau pegi so aku kena pegi jugak.. eh sapa lagi yg nk pegi ar? bleh la kite roger2 kat cna nanti! :d

Lain2 sebab.. aku rasa aku tak boleh balik kg lama kalo aku balik minggu nie.. aku tak boleh amek cuti minggu depan.. so tak bestla balik kg kejap2 kan.. aku ingat ujung bulan 6 nie aku balik kg lama sket.. leh lepak kg lama-lama.. rindu sangat dekat mak aku dan family di kg nun.. kalo aku balik kejap sangat nanti mak aku sedih pulak kan.. baik aku tak payah balik.. nanti aku balik lama cket ye..

Lagi sebab aku tak balik minggu nie.. hihi aku tak nak org kg dan family aku tanye aku bile nak kawen masa kenduri anak jiran aku tu... eh boleh pakai kan sebab nie.. kuang kuang kuang

Aku bukan nye apa.. saje je tu nk tambah alasan lebih cket.. aku tak kisah la dorang nk tanye or tidak sebab aku tau dorang sume sayang kat aku.. hihi sebab tula sume org tanye aku.. tak gitu! sebab yg last sekali... aku nak save bajet.. kang kalo aku balik jugak jenuh gak aku bulan nie..huhu

Pada mak aku sori la yer anak mu tak dapat balik bulan nie... insyaallah bulan depan aku musti balikkkkk..insyaAllah mak..

Pada anak jiran aku (Halim anak Mak njang) yg akan melangsungkan perkahwinan esok hari "SELAMAT PENGANTIN BARU" adiah aku dah beli siap2 kang bulan depan aku kasi yer.. (mcm la dia ada baca blog aku nie..eheh)

k la aku terasa lapo la pulak.. bila sorang2 dok umah nie(housemate aku sume dah kuar daaa pegi mane tah..huhu) tak da selera pulak aku nk memasak.. erm aku nak wat meggi jela..

k tata

ceria2 selalu sume... Assalammualaikum wbt.. :)

9 comments:

aduka said...

tuan rumah blog ni bile lg?

lalalala.. =P

JIVEBUMZ said...

aduka,
tuan rumah blog ni bile lg??? huhu ntah laaa tiada jawapan setakat ini..

PuteriSatu said...

a'ala..bila pulak turn cik adik manis ni ye...huhuhu...

*ayu* said...

so, when is ur turn?
*wink*

Eita said...

kakak...
nak ikut heee :)

tu la kan cuti sekolah ni
ramai tul org kawin..
sana sini orang kawin...
alhamdulillah...

JIVEBUMZ said...

puteri satu,
insyaallah kak kalo ade jodoh saya nanti tak ke mana kan.. :)

ayu,
my turn??? hanya Allah sahaja yg mengetahui segalanya.. cewahhh

eita,
erm nak ikut g mane nie?? konpius nie.. hihi tula ramai org kawen tapi kite gak tak kawen2.. kuang3x

honeysour's blog said...

hihi..terharunye nana...
thanks kak ila...
luv u muaahhh...

JIVEBUMZ said...

honeysour,
sesame nana...
luv u too :)
muuuaahhh

CuTeMiUt78 said...

ho..ho..ho.. alasan2 yg kukuh gitu..

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site