Thursday, May 28, 2009

SYURGA CINTA

Ini cerita lepas makan pizza hut.. bedal sampai licin kami pakat2 pi tengok movie.. filem "SYURGA CINTA" lakonan Awal dan Heliza. Korang dah tonton ker?? hihi

Pada yg belom tonton tu sile-sile la yer..

Bagi aku jalan cerita filem nie sangat menarik dan banyak pengajaran yang boleh kita dapat.. banyak kata2 yg indah didengar.. dengan si kecil Haziq yg kelako tu.. memang konfem tak kering gusi korang gelak dalam panggung tu taw!!!

Aksi spontan si Haziq tu wat weols ketawa tak henti2 dalam panggung... ingatkan tak ramai la org yg nak tengok filem mcm tu kan.. tapi sape kata tak ramai.. bersusun org mau pegi tengok k. Aku sempat jugak jeling kapel2 yg pegi sama tu.. alahai tengok pulak cite nie.. konfem touching!!! kalo tak touching tu maknanye tak de perasaan la tu..hikhikhik


sompat lagik posing kat poster tu..

aku tak penah kuar tengok wayang ngn dorang nie malam buta cam gini.. tapi mengenangkan dorang yg beria-ria nk tengok maka aku layankan sajo.. seb baik en bob bagi keizinan owh.. thanxs laling :P

Overall jalan cite nie mmg best ok! ada hepi, kelako, sedih sumanye laa... syabas pada pengarah cite nie iaitu saudara Ahmad Idham kerna menghasilkan karya yg bagus nie.. cewahhhh puji melambung nampak..

Sebelum terlupa kata-kata terindah daripada Heliza yg akan ku ingat...

" Jodoh dan pertemuan ditentukan oleh Allah.. kita sebagai hambanya perlu berusaha dan bertawakal supaya ditemukan dengan jodoh yang disenangi oleh Allah...."

hehe camtu la bunyinye :)

14 comments:

aduka said...

x tgk lg.. nak bli cd cetak rompak je.. hahaha..

::ainbutterfly~ said...

yeah mmg best..cume heliza berlakon agak control2 cun gitu..tp nasib la mmg cun n kiut..hihi..haziq paling besh..ain pn meleleh gak tgk..feeling sgt..ngee~

atie said...

Teringin pulak akak nak pergi tengok ila....cd belum kuar lagi ke?

Eita said...

bestkan kak citer ni...
hehehehe harap2 film ni box office
nnt heliza bleh blakon lagi hehehe

JIVEBUMZ said...

aduka,
ceh apa brg beli cetak rompak..kuikuikui kasi support industri kite la bang :P

ain,
suke tengok heliza mate beso.. cun sesangat! geram tgk perangai dak haziq tu kan..eheh

atie,
erm tah la kak tak tau la dh kuar ke blom..sesekali akak g ler ajak abg syg :P

eita,
besssttt bole gelak2 pastu nangis..hihi

minat la tengok heliza tu sopan santun.. cantekkkk hihi

lieya shayunk said...

dh tgk da cite ni...best giler...siap leh jmpa pelakon die lg tu....heliza sweet...awal hensom...

Na Shari said...

Sedang mencari masa yang sesuai untuk gi tengok...

FRB said...

best ker?
cuba tngok terminator lak. best gak layan robot dalam panggung tu

neezareef said...

dah tgk cter ni ek...npknye tgg cd je la

atty's said...

besh ye sis...nanti kalo free leh tgk..

ninie said...

besh eh citer ni... akak tingin nak tgk terminator salvation tu...

JIVEBUMZ said...

lieya,
wahhh dapat jumpe ngn pelakon tu yer..beshnyeee :)
cite tu mmg best kan!!

na shari,
weekend nie mmg seswai tau!

frb,
robot?? uiksh cam best jer tu..

neezareef,
ala tgk wayang la best cd tak best..kikikiki

atty,
pegi la kak bawak family tu

ninie,
ok la kak cite nie menarik jugekk

adenium said...

dah tgk...dah tgk....kita tgk masa hari dia kuor tuh lagik tau.... 21 mei... hah ko... ingat tuh..hahahaah

JIVEBUMZ said...

adenium,
bestkan cite tu!! nice storyyyy heh

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site