Tuesday, May 19, 2009

Time for joging!!!

Kemarin adalah hari permulaan untuk aku melibatkan diri dalam arena joging sedunia.. cayalah untuk diri aku! :P clap clap ur hand plz... kehkehkeh

Aku sebenarnya dah lama nak join budak2 nie g joging tapi asyik tertangguh aje.. macam2 alasan aku bagi.. nak tengok cite SpaQ laa Matahari laa keja banyak laa.. iks iks sungguh banyak alasan.. tapi dalam hati aku memang nak sangat.. cuma penyakit M tu besaq sangat dalam diri aku :P

Kali nie aku nekad.. aku mau join depa jugakkk walau apa terjadi

semangat wes.. aku tak sabo2 nak joging keliling tasik tu tau!

bersama 2 org opismate aku nie.. kitorg mulakan aktiviti streching dulu.. eh betui ka ejaan aku nie? belasah ajela kan

Waktu nie aku dah stat joging.. sambil2 tu aku amek gambo.. hp sentiasa dalam poket.. saje nak tunggu kat uols keindahan tasik shah alam nie..wakakaka

baru joging tak sampai 15 minit.. member aku yg sorang nie dah pancit.. hikhik

kesian Ratna dah terjelepok kat sebelah tong sampah tu.. iks iks nie gara-gara tak makan tengah hari yer uols! sebab tula dia rasa letih dan nak pitam... aku dah suh dia jgn duduk jalan2 dulu.. tapi dia betui2 tak larat dah time tu.. dia suh aku dan Za gerak dulu.. so kami berdua teruskan joging.. tinggal dia sorang2 kat belakang..

Kejap benti kejap joging balik.. adoiii laa luasnya tasik nie.. bila nak abis pusing nie?

sampai kat cni weols berdua berenti dulu wat refleksologi plak.. eh betui ka nama nie eh? aku ingat2 lupa laa.. sakitnye kaki ku... kata orang kalo sakit tu adala penyakit nye kan? dulu masa aku study kat ipoh rajin gak aku wat benda nie kat Padang POLO tu disamping joging dan wat senaman beramai2... biasanya pagi sabtu or ahad ada la senaman berirama tu.. best betui! aku suke sebenarnya benda2 cam gini.. disamping sihat kan badan bleh la agak2nye aku kurus sket.. heheh

Lepas wat benda nie aku ngn Za teruskan lagi joging.. lebih kurang 45 minit jugak la nak habiskan pusingan satu tasik shah alam nie tau.. jenuh jugakkk weh

member aku yg berbaju putih nie hanya temankan weols dia tak joging.. dia tolong gelakkan weols jer.. Ratna pulak selamat sampai ke tempat kami mula joging tu.. walaupon dia sorang2 kat belakang sebab kami dah tinggalkan dia.. cayalah Ratna!!! itu la semangat yg kita mau... hihihi

Tarra.. aku dah kurus kan?? hihi

Nie pulak aktiviti lepas joging..wat regangan otot2 :P pergghh letih jugak kalo sesekali nak bersukan nie.. maklum la badan dah berat lama sangat aku bela badan nie...

Dalam kui 6 lebih kami dah abes pusing tasik.. nak balik umah awal lagi so lepak2 la dulu.. tengok apa yg patut dulu.. ramai pulak kapel2 dok dating kat situ... hiks sompat lagi tu intai2

kami tengok2 ikan kat tasik tu..

pastu main ngan labi-labi.. comeii kan depa? :) berenang dalam barisan tu.. bijak betui laa

itu saja.. aktiviti petang kemarin.. walaupun sekarang terasa kesenggalan pada peha aku nie.. sebab otot2 dah pecah.. haha tapi aku enjoy sangat.. best jugak sesekali pi joging macam nie kan.. :D

Erm aku rasa nak pi joging lagi la ari khamis nie.. seminggu 2 kali ok kan? Hari isnin dan khamis udah ler asalkan kuar peluh

Lastly Majulah sukan untuk NEGARA!!! :p

15 comments:

atty's said...

kty pun bila ar nk stat joging nieh

Airil @ Ayin said...

Hang jonging kat masjid shah alam tu ka?
Lama betul aku tak kesana
aaa...wife aku kerja maybank
memang banyak duit
duit orang je hahaha

nenekrock said...

hidup sehat dgn jog =D

Shemmi said...

jogging x ajak org...

aRe_uDear said...

lame dah x berjoging adehh nape la malsh sgt yer dulu sblm kawen kemain lagi rajinnyer... menjak2 badan naik per lgi kene r kan tapi tah pe kene maleh dtg bertubi2 nak g jogingg nih..ish3x

eya said...

a'ah la da kughus..





kughus tinge je

DrSam said...

bagus kalau semua rakyat malaysia mengikut jejak langkah sihat begini.

honeysour's blog said...

hehehe...lame tak jogging kt ctu...

neezareef said...

wah..semangat ila g jogging..
tp ko jogging ke ko jln2 jek nih...
hehe

shaifulsafar said...

bagus2.... majulah jogging utk jivebumz and prenz.... hahahaha...

yanizan said...

jogging jgn tk jogging...errr baper kilo dh turun...???

mummYaeesh said...

wah..cayok2!ptg ni klu tak ujan nak gi jogging gak la!

bahaya nye ur friend tu..perut kosong pastu joging!

AkuSiMisteri said...

kem salam makcik baju kunen..muahaha...comey..

adenium said...

jogging...emmm i like ...heheh

adenium said...

jogging...emmm i like ...heheh

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site