Thursday, January 15, 2009

Mr J... ko buat aku geramm!!!

Dari lubuk hatiku..

Setiap kita pasti akan ada dugaan yang melanda.. sama jugak macam aku..hari ini aku geram sangat2 pada seseorang yang terlibat dalam proses pembelian "myviva".. org yg bertanggungjawab menyerahkan keta pada aku dan segala-galanya lah.. daripada proses membeli sampai la ke tangan aku nie.. mestila sa**s**n (korang pk la sendiri) malas nak bitau directly..huh

Pepagi bangun tido jer aku dah teringat pasal cek aku.. cek yg dijanjikan oleh Mr J (bukan nama sebenar).. bila aku ingat2 pasal cek nie sampai boleh buat aku termenangis.. haisshh aku mmg senang menangis.. kalo nk marah org aku nangis.. kalo kena marah pon aku nangis jugak.. abes camno?? dah mmg aku macam tu..

Daripada minggu lepas lagi aku dijanjikan dengan cek itu. Katanya nak bank in masuk dalam akaun aku tapi sampai ke sudah aku tunggu2 ciap call, msg lagi.. tp dia xpenah nk tunaikan janji nya tu.. mmg aku sangat hot.. dah puas aku bersabar cukup la hampir 11 hari aku tunggu.. boleh pulak aku kol siang tadi dia cakap xsempat nak bank in cek aku?? padahal janji ari selasa td nk bank in.. mmg aku hot sangat geram suma ada. Aku mmg nak pakai duit tuu so hak aku untuk dapatkan cek atas nama aku tu!! napa la mamat nie boleh lengah2kan cek aku.. xpaham betui la.. padahal setakat nak bank in cek aku tu boleh suruh kerani dia buat! jalan kaki sebelah opis dia aje bukannya jauh nau.. aku heran sangat la napa dia x bank in cek aku tu.. alahaiii geram geram..

Dulu sebelum kuar keta dan masa kuar keta berjanji bagai nak rak..bila dah kuar cek aku bagi la kat aku.. apa masalah nya nk peram lama2.. aku musykil betuiii sampaikan aku dah pk yg bukan2 pasal mamat nie.. mmg la xbaik pk yg bukan2 tp dah terlampau baik sangat ngn orang.. orang pijak pulak pale aku.. camno tu??

Siang tadi aku kol lagi.. mmg aku hot dapat tau dia blom bank in masuk ke dalam akaun aku.. dan dan tu aku trus cakap nak g amek cek aku.. bleh pulak dia kata dia ada keja kat luar.. dia tinggalkan pada kerani dia.. ok xpe aku pegi jugak walaupun shah alam ke ampang jauh jugak la kan.. gagahkan jugak la.. tp aku tgk dia ada ja kt opis.. bleh pulak wat2 xnampak aku.. xpandang aku.. ok xpe aku xda hal asalkan aku dapat duit aku balik.. yg penting aku xda utang dengan ko.. aku utang dengan bank ok!

cepat2 aku amek cek aku daripada kerani dia dan cepat2 aku nak blah daripada ctu.. seboleh-bolehnya aku xnak pandang muka dia.. aku geram aku xboleh pandang! sakit ati..huhu sabar jela wahai hati..

paling aku sakit hati sangat2 bila tengok cek nie bertarikh 18 Dec 2008.. mak ai dekat sebulan rupanya cek aku dorang issue!! apa dah jadi kenapa baru sekarang nak bagitau cek dah kuar?? patutla bila aku nak amek cek ada ja alasan dia.. nak bank in sendiri la xkasi kerani bank in la.. apa laa.. rupa2nya dia nk peram cek aku la tu.. mana tau kalo aku x amek cek tu lepas 3 bulan kan.. dorang boleh wat........ huh korang pk la sendiri..

sampai shah alam aku trus ajak Nurul temankan aku g cimb kt sek 18 tu.. ingatkan dapat la cek akaun cek tu sama ada betui ada duit atau tidak.. tp alangkah hampa nya aku dorang xboleh semak untuk aku tp dorang kata kalo xda duit baru boleh report .. huh menguji kesabaran aku.. ok xpe aku sabar lagi.. trus aku g bank in dan aku kena tunggu dalam 3 hari untuk cek tu clear.. kalo ada masalah mmg report polis la jawabnya...

sabar ajela dengan perangai manusia yg nak menjatuhkan org lain nie..

aku yg geram!

9 comments:

Eita said...

tenyum ciket kakak ku... sabar ehhhh

Hayati said...

aduhh..menguji kesabaran nie...
ape2 pon byk2 bersabar..biar Allah je yg membalasnya...

honeysour's blog said...

cian kak ila....

sabar ye kak ila...

Shemmi said...

ye..aku pernah terlihat kau menangis ketika marah..

di saat di satu ketika di pulau pangkor kan?

hemh...sabar la...pasal duit..adik beradik pun leh gaduh tau!

duit bawa unsur positif juga unsur negative..

CuTeMiUt78 said...

addoooii... la... kesiannya. apa la mamat tu... tak baik tau buat camtu.. byk2kan bersabar ya,..kerana duit... keluarga blh jd pecah belah tau...

DrSam said...

sebenornya kurang paham sangat jalan cerita ni..you beli kete? jual kete?. tapi dari storyline tu, bunyi ada fishy sedikit. tapi itu hanya prasangka aja. harap tidak begitu.

JIVEBUMZ said...

hai eita: erm akak boleh senyum lagi tau walaupon pahit..cewah

hai hayati: erm tula biar ALLAH yg membalasnya..amin

hai honeysour: mmg tengah bersabo la ni dik oii..huhu

hai shemmi: akak dah tau kan peel kite.. huhuhu

hai cutemiut: betul!! sy mmg setuju sangat.. pasal duit adik beradik mmg bole gaduh.. menda nie dah jadi kat saya jugakkk..uwaaaa

hai dr sam: erm susah nk bercerita yg sepenuhnya.. tp yg boleh sy btau dr sam yg saya dah beli keta dan rasa teraniaya pabila org sengaja melewat2kan kerja nya..huh

Luth Textile said...

jgn nangeh.. sabaqq

JIVEBUMZ said...

hai luth: iye laa.. akak dah nangis dah.. bis camno?

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site