Sunday, February 1, 2009

Beli barang untuk mak

Sesekali saya pulang ke kampung pasti nak beli barang apa yang dah habis dan barang yang tiada di dapur umah mak saya nie.. sebagai anak sulung saya bertanggung jawab dengan sume nie.. mungkin dah terbiasa agaknya kalo tak beli apa-apa untuk rumah mak saya mesti rasa semacam.. tak best la kan.. hihi.. mau jadik anak yang solehah.. insyaallah

Kami tiga beradik bangun seawal pagi untuk ke pasar dan mencari barang untuk umah mak saya..

opss.. muka cam tak mandi ke?? haha dah mandi tau!

singgah econ save dulu untuk beli kelengkapan apa yg tiada tu..

bayo bayo.. kongsi 3 org.. P

lepas da beli apa2 yang patut terus g carik mesin basuh pulak.. mesin basuh yg sebelum nie sudah rosak so kena beli yg baru.. sian kt mak saya nk basuh baju tebal2 berat2 kan.. harusla beli jugak.. :D

ok ini adalah pilihan kami bertiga.. kongi sama-sama lor.. saya dah makin kering..huhu

8 comments:

Eita said...

wah beshnya dia balik kampung siap shoping2 lagi... windunyaaa nk online siang ari... windunya kat akak hehehhee... muahhh!!!

Shemmi said...

woo...beli mesin basuh baru..bagusnya budak ni..leh wat menantu!

* Weii..Ucu nk ajak pi Gua Tempurung taipusam ni...nak ikut tak?..

kami nk jln2...kalo x jadik pegi Royal Belum...

eya said...

beso tggjwb sbgi anak sulung nih..
mcm2 nk kene jage.

JIVEBUMZ said...

HAI EITA: akak pon rindu sama kamu!! memang best kalo balik kg.. mcm nak balik lagi nie..hihi

HAI SHEMMI: ala kak kite kena beli la sian kt mak kite ngn adik laki kite tu.. suar die sume berat2 mak kite xlarat nak perah ar kak :P

Gua tempurung?? mcm best tu kak..hihi kite dah xde bajet g ar kak..

HAI EYA: aah mmg beso t/jawab anak sulung nie macam2 kene jaga kan eya? :d

Shemmi said...

dah agak dah...ngehngeh..
budget dah lepas kak mesin basuh kann...

xpela len kali..kitorang ingt nk memeriahkan majlis ajak Jivebumz skalik

JIVEBUMZ said...

HAI SHEMMI: tula pasal kak.. kite dah abes manyak duit la bulan nie kak.. huhu pastu bulan nie kite kene servis keto lak..

Cik Anie said...

sejuk hati mak dia ngandungkan 9 bulan.++ ..

JIVEBUMZ said...

HAI CIK ANIE: mudah2an la..hee skg adalah masa untuk membalas jasa.. sementara hayat di kandung badan.. insyaallah

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site