Monday, August 2, 2010

Rantai tangan aku HILANG !!

Pagi tadi cuak gilerrrr weh! sedar2 jer rantai tangan aku tu tak de.. huhu memang panik yang melampau lah! mana bleh tak de plak nie? puas aku mencarinye ke serata alam...

cam nie citernya kebetulan arinie aku ade kursus kat putrajaya bawak peserta kursus ke sana.. aku kira jadik ketua rombongan la.. pegi tengok2 apa yang patut :)

masa dok borak2 ngn sorang member kat putrajaya tu dia minta nak tengok barang kemas yang aku dapat masa nikah aritu.. (biase la org ferempuan nih kan bila dah borak2 tu sume nak tanya) sekali aku nak tunjuk kat dia tak da!! apakah???? panik aku seketika weh!!!

see memang tak da! puas memikir mana aku letak??? huhuhu

terus kol abang driver bas kitorang kot2 ler terjatuh kat dalam bas ker kan.. abang driver cakap tak de plak.. dia tengah menyapu dalam bas time tu tapi memang tak de katanya.. huhu

kol en bob pulak nagitau dia.. dalam takut2 tu aku terpaksa jugak kol bagitau hal sebenar.. kalo tak bagitau kang lain plak jadinye... kene marah pon marah lah.. aku redha..

en bob suh aku balik tengah hari tadi carik kat umah kot2 ada.. dan carik dalam keta.. aku memang tak senang bontot lah sepanjang kursus tadi.. memikirkan rantai tangan aku tu! huhu kalo lah betui2 hilang cemana? sape nak ganti nie??

macam2 lah persoalan yang bermain kat kepala otak den nie haa.. mana aku letak? mane jatuh? macam2 lah.. tak tenteram hidup aku tau!

time balik tadi aku cepat jer serbu naik bas.. tak sabar nak carik sendiri kat dalam bas tu! manalah tau kot2 ada.. kalo tak da tu bukan rezeki aku la tu.. terpaksalah aku redha..

abang driver datang ngusik2 aku.. dia cakap macam2 la.. aku letak mana2 lah apa lah.. sekali dia kuarkan daripada dalam poket dia!!! waaaaaaaaa cam tak percaya weh

aku dapat balik rantai tangan tu! syukur alhamdulillah Ya Allah... kau permudahkan urusan ku.. terima kasih Ya Allah aku dapat balik rantai tangan tu.. phewww lega sangat..

nak lompat2 atas bas tu lah.. tapi over plak.. sumenye laki kat dalam tu! hiks :P

apo lagi terus simpan dalam wallet ko... takut hilang lagik..huhu tak dapat ku bayangkan la kalo hilang lagi dan aku tak jumpa terus rantai tangan tu lagi.. sob sob sob nangeh aku 4 hari 4 malam weh



kepada abg din terima kasih ler banyak2.. memang nasib aku baik arinie sebab jumpa balik.. syukran.. kalo idak tak tau la aku ape nak jawab ngan en bob karang..

p/s: Jom abg din saya belanja makan tengah hari esok!! hihi

7 comments:

:: p R i n c E s S _ N :: said...

perghh...N lps sarung mase nikah da tetanggal..za x ketap btl2...trus N bg cousin...

JIVEBUMZ said...

:: p R i n c E s S _ N ::
perghhh cuak kan N.. seb baik tak betui2 hilang kalo tak meroyan mak!

cikyah.blogspot said...

PHEWWW dpt balik rantai tangan tu.

ChiLaBaey's Spot said...

Nasib baik jumpa... kalau tak tu tandanye suruh en.bob beli yamng besar lagi dari tu... hehehehe... Dulu pun ada juga barang yang hilangkan...???!!!

JIVEBUMZ said...

cikyah.blogspot ,
alhamdulillah..syukran..


ChiLaBaey's Spot ,
haah dulu ilang rantai tangan jugak.. tp zulian hikhik

yg ini emas pemberian en bob kao hilang abes laaa sob sob sob

atty's said...

masa abg din kasi tu ..mesti cam nak peluk abg din je.kan..nasib abg din jujur..

JIVEBUMZ said...

atty's ,
haaa tau tak pe kak! cume tak bleh nak peluk jer HARAM hahaha

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site