Tuesday, August 17, 2010

Puasa Hari ke 6

Ari nie dah seminggu kita berpuasa kan.. kejap jer dah masuk seminggu.. dah abes fasa pertama.. fasa pertama means minggu pertama la yer

bila masuk minggu ke dua, ke tiga.. mak oiii cepatnya dah nak RAYA!

semalam balik keja aku terlelap kejap kat sofa.. tersedar jam 6 petang kelam kabut bangun.. masuk2 dapur jer dengar bunyi pintu grill terbukak.. en bob dah balik..uwaaaaaaaaaa blom masak lagi nih!

en bob masuk umah senyum2... heee tau la bini dia buat taik mata la tu.. mentang2 balik keje awal bleh plak tido2 yer hihi

so menu berbuka petang semalam yelah menu yang sangat simple..

1. sambal sardin
2. sayur kacang panjang + karet
3. ikan goreng

pastu terajin pulak nak buat cucur udang + hotdog + kucai + daun sup haaaa hambek ko ada macam2 kat dalam tu!

berbuka kami hanya makan cucur jer dulu.. cicah dengan..

sambal sardin... best jugak tau uols!

aku saje ler tanye en bob...

"amacam syg ok tak cucur nie"
"ok syg.. SEDAPPP"
haaa harusla diboldkan SEDAP tu! ekekeke

maklumlah laki den nie kan payah nak puji2 hiii

makan cucur tu jer pon dah kenyang sangat sampai tak terlarat nak makan nasik so terpaksa ler makan nasik lewat malam.. huhu sahur sekali ler tu.. settle!

korangg perasan tak jibam lately nie asyik publish entry makanan jer kan.. apakah???

tu tandanya........ jibam RAJIN MASAK OK! hahaha

11 comments:

:: p R i n c E s S _ N :: said...

cucur tu menggiurkan lorr..ade hotdog tu x tahan..

CikPuanMiera said...

sedap nye yang.. sedap sedap..
nak lagi boley?
hihihi

JIVEBUMZ said...

:: p R i n c E s S _ N ::
haa N cuba terai buat.. sedappp sangat :)

CikPuanMiera ,
nak lagi? ekekeke bulehhh yanggg

mekchu said...

kuih kodok tu cicah ngan sambal sardin mmg sodap.. 1 kilo tepung pun bleh abis.. feberet sgt tuh!!!

JIVEBUMZ said...

mekchu ,
uitt mekchu idok ler sampai sekilo tepung jenuh muntah makan cekodok sesaje! haha

PUANSTOBERI said...

mmg rajin masak..bagus..bagus.. nati pas raya buat bekal utk aizat then tapau kan sekali utk kekda eh. cucur tu pun jadi la...hik hik

JIVEBUMZ said...

PUANSTOBERI ,
insyaallah kekda jika diberikan kerajinan...cewah :)

hajarus said...

cam kebetulan plak kak... ptng smlm pun hjr msk sambal sardin jer sbb lewat smpi rmh... pastu ngan goreng udang... sekali sekala mkn menu camni pun dah sedap sgt rasenyer... he3x...

JIVEBUMZ said...

hajarus ,
haah tak abes bleh buat sandwich :)

atty's said...

memang seedap .dpt makan cucur cicah sardin..marbeles..

JIVEBUMZ said...

atty's ,
haah kakty sedappp woo

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site