Wednesday, November 12, 2008

Tragedi November - part two

Bersambung di episod ini.. saya punyala gumbira dan tidak memikirkan sebarang perkara buruk akan terjadi.. x terlintas langsung di kepala ku ini.. tetapi Allah lebih mengetahui.. dan saya redha atas segalanya...

Masa weols nk balik dalam perjalanan daripada Ampang ke Shah Alam.. lepas daripada trafic light bersebelahan De Palma Ampang.. tiba-tiba.. masa tu weols bagi signal nk masuk lane kanan.. maksudnya daripada lorong tengah nk ke kanan.. elok saja masuk lorong kanan tu tiba2 datang keta dari arah belakang melanggar belakang keta saya.. mmg masa tu weols x perasan langsung cume terkejut dengar bunyi benda meletup.. terus weols bg signal berenti sebelah kiri jalan.. dalam hati saya masa tu masyaallah xtau nk cakap la kan takut, seram, menggeletar suma ada.. macam pelik jer sama ada weols xcident or tidak.. weols sendri xtau..

Turun dpd keta saya trus ke belakang.. tgk2.. terkejuuut giler seperti gambar di bawah nie..

bumper bercalar, kemek dan tayar pancit.. mmg saya xsangka langsung yg keta saya kene langgar coz xda rasa kene langgar pun.. cuma ada bunyi letupan aje.. tp masa tu saya mmg panik la kan xtau wat apa.. tp saya mmg bersyukur sangat2 tiada apa2 lebih buruk berlaku.. maknanya saya, kakak n kawan saya selamat.. syukur sangat2..

cover rim saya tercabut terpelanting kt tengah jalan raya.. uhuhu

dalam masa yg sama keta yg langgar saya tu pun berenti jauh di depan kami.. kemudian mamat yg bawak keta nie pelan2 datang ke tempat kami.. mula la episod salah menyalah.. tp mamat nie mcm takut nk ngaku salah.. dia col bini dia datang.. mybe umah dorang kt ctu la kot coz bini dia datang jalan kaki aje.. dah pulak tu ngh pregnant nk bersalin mgu ni katanya.. lantak la saya xnak tau.. geram punye pasal..

Sampai aje bini nye kat tempat kejadian trus mintak saya settle luar sama ada saya nk bayar dia atau kitorang settle masing2 punya keta.. saya blerrr!! dalam ati mana boleh macam nie.. dah sah2 laki dia bawak keta laju trus xsempat brek langgar keta saya.. tp dorang tetap salahkan kami.. mentang2 la kami nie pompuan suma dalam keta tu..

Dan kami mmg xpuas ati.. akhirnya saya bagi tau nk wat laporan di balai polis yg berhampiran.. dan dorang pada mulanya x setuju terpaksa setuju jugak.. yg silapnya dorang dah pegi repot dulu.. sepatutnya biar sama2 atau kami sampai dulu lebih baik.. weols yg xtau tempat nie agak ketinggalan di belakang.. xtau la apa yg dorang repot tu .. saya xberani cakap la kan..

nie pulak keta mamat tu.. keta honda mampus saya nk bayar.. ingat murah ke.. oh tidaakkkk

dan saya amat2 la kesal nape dia xngaku yg dia bawak laju gilerrrr...!!! saya ada saksi pada hari kejadian tu berlaku dan saksi saya nie nampak kete nie pancung keta saya daripada lorong kiri (lane 3) terus ke lorong kanan (lane 1).. nasib la ada echam kat blakang weols dan dia lah saksi kami..

tp kan saya mmg dok ingat weols mmg xsalah.. rupa-rupanya... huhuhu

bersambung...

2 comments:

:. iBuAfiQah a.k.a Irnie .: said...

kesiannya ila....
camnerr tu...
irnie simpati tau dgn ila.....

JIVEBUMZ said...

irnie: tima kaseh doakan segalanya berjalan lancar ek..

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site