Wednesday, November 12, 2008

Tragedi November - part one

Setelah saya pk kan berkali-kali.. akhirnya saya ingin berkongsi kisah gembira dan sedih ini bersama2 kalian suma.. dan saya ingin menjawab kembali pertanyaan saya dalam entry lepas kenapa saya x updet blog?

Saya namakan kisah ini sebagai "Tragedi November" di mana pada bulan ini begitu banyak dugaan yang perlu saya tempuhi.. walau apapun dugaan ini suma datang daripada Allah swt.. supaya kita lebih ingat mengingati.. dan sentiasa bersyukur di atas segala nikmatnya dan pemberiannya..

Alhamdulillah setelah lebih kurang sebulan menunggu dengan penuh debaran akhirnya pada 6 November yg lepas keta idaman "myviva" pun keluar... sebenarnya impian nk beli keta myvi tp rezeki saya hanya mampu keta nie saja lor.. alhamdulillah xkisah la kan kecik or besar janji sumanye rezeki daripada Allah.. :D

Pada hari tersebut saya terpaksa mintak bantuan opismate untuk g amek keta tu di Perodua, Ampang.. Syukur la ada kawan yg sudi membantu dan jugak kakak saya.. lega betui saya ingatkan xda sape la nk tolong saya nie kan..

dan inilah bangunan Perodua tempat saya nk amek keta tu..

sampai je kat cna saya bersama kakak dan opismate masuk ke dalam berjumpa ngn En Ibrahim salesman yg rekomen keta nie kat saya.. kitorang di beri sedikit penerangan dan saya juga telah menandatangi beberapa dokumen penting di situ..

kunci ini milikku... dan keta itu juga.. :D

Setelah di beri penerangan dan saya juga di beri peluang untuk membuat pertanyaan mengenai apa saja yg perlu saya tau..kemudian di pendekkan cite saya dan yg lain di bawa untuk melihat keta yg telah menanti di luar..

Memang la sangat teruja bila dapat keta baru nie.. :P dan saya mintak bantuan rakan seopis untuk tengok2 apa yg patut sama ada terdapat masalah or tidak la kan.. saya mana la tau pasal keta nie! hiks.. nama pun poms.. mmg xpenah amek tau langsung sebelum nie pon.. dan saya jugak jarang memandu.. so saya beli keta untuk mahirkan pemanduan saya dan untuk keperluan jugak.. insyaallah

rakan saya echam sedang membuat pemeriksaan..

pandangan dari sisi..

saya amek keta auto je uols.. kt shah alam nie jenuh la kalo pakai keta manual.. keta manyak ngn jem lagiksss.. huhu so untuk keselamatan dan saya jugak adalah seorang yg penakut maka saya amek keta auto aje.. hiks.. tolong jangan kondem saya yer!! :P

dan ini adalah saat paling gumbira dalam idup saya kerana saya xpenah bermimpi akan mendapat suma ini.. tp mimpi xkan jadi kenyataan kan kalo kita tidak berusaha untuk mendapatkannya? erm begitulah adanya cite gumbira saya..

2 comments:

honeysour's blog said...

yeyeayyy..kak ila beli keta...

camner nana boleh tak tau ni...

huhu...

JIVEBUMZ said...

erm nana akak mintak maap ek..
bkn akak xnak btau kete dah kuar..

tp....huhu follow la kisah seterusnye..

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site