Friday, April 16, 2010

Baju persalinan sebelah perempuan

Opskawenjibam diteruskan lagi.. selagi tak settle begitu lah keadaan nya.. ke sana ke mari semata-mata mahu pastikan segalanya berjalan lancar.. tapi aku punya "preparation" ala kadar sajork.. biase2 mana yang sempat yang besor2 punya hal aku apdet kat sini yang kecik cinonet tu tak payah ler di belogkan..

atenya bulan lepas aku ada balik perak.. nak booking baju sanding ngan mak andam sume tu.. bior settle segala bagai tak payah pening2 pk lagi..

bulan 1 tadi aku dah balik kg g ushar semua butik2 pengantin yang ada.. lebih daripada 5 butik pengantin yang sempat aku masuk.. amek pamplet buat perbandingan sume la kan.. letihhh weh.. bulan 3 balik lagi sekali baru tetapkan mana butik pengantin yang aku nak tu..

Akhirnya butik Risik Mempelai menjadi pilihan hati ku.. yeahh lega bila dah buat keputusan! kalo tak asik terpk pk mana satu butik yang aku nak nie sume cantik2 hadoiii rambang mate acik nie :P

selesai bincang ngan mak andam eh cilap pak andam laa nak baju patern apa.. kaler apa sume tu... terus dia amek ukuran.. senang kan? tapi sebelum tu bayor deposit dulu baru pak andam tu lajuuu jer amek ukuran sume tu..haha

baju lelaki aku kasi contoh baju melayu en bob.. tinggalkan baju melayu dia kat butik tu senang dorang nak amek ukuran..

akceli baju belah aku tu aku tempah yang baru.. biasanya kalo ikut pakej dapat 2 pasang baju kan.. nikah ngan sanding.. tapi aku tak amek sebab aku dah ada baju nikah sendiri.. so aku amek sepasang jela baju untuk sanding..

nak tau kaler ape?? haaa korang teka la yer... agak2.. hurmmm

nie adik aku yang sentiasa menemani aku semasa g mencari butik pengantin dan temankan aku booking baju.. aku paksa dia amek cuti ok! semata-mata menemani aku.. thanxs yer dik!


dan anak2 buah yang sebok nak ikut.. layankan aje... sebab nie lah masanya nak manja2 kan dorang kan.. kemain heppi lagi dorang ikut aku g butik tu..



aku pilih butik nie sebab baju2 kat sini sume cantik2.. ai tepikat you!

tak tau nak pilih mane satu at last aku suh dia buat satu baju baru untuk aku.. dia design sendiri sume.. aku follow jer.. alaa lupa nak snap pic lukisan baju aku yang pak andam tu lukis...


lebih kurang cam gini la gayanya.. baju aku tu nanti..


tapi labuh sket ala2 kebaya jubah gitu...


baju tu siap dekat2 nak kenduri nanti dalam seminggu nak kenduri boleh lah g fitting.. tak sabau nak tengok cemana rupa aku pakai baju cam gitu.. haha poyos :P


so baju belah perempuan DONE! lega..

10 comments:

:: p R i n c E s S _ N :: said...

hohoho...baju N da siap..tgh jahit labuci katenyerr..x to r cemane ghoperr..

nway..baju akak cantek...baju butik akak ni sume cntek2..

hajarus said...

seriuos.. cantik2 la baju kat butik ni...

JIVEBUMZ said...

princess N,
baju kat situ memang cantek sebab tu akak fening nak pilih satu2 at last mintak dia wat baru hik

hajarus,
mekasih hajar..hihi pasni leh promote butik nie yer

Ratcna said...

hish, tu ke baju nye kak..mmg cantik giler la..berkenan la sya ngn design die..huhu

dd dudu said...

cantek giler design dalam gambar itu ('o')

honeysour's blog said...

woooowwww..cantekkkknye baju..design baru kan...

ChiLaBaey's said...

Wahhh dah tak lama jer lagi yer... busylah memanjang lepas ni... :)

JIVEBUMZ said...

ratcna,
amacam sudikah ko menjadi pengapit akak?

dd dudu,
baju kat situ mmg cantek2 meh la booking situ bile dd nak kawen nanti :)

honeysour,
aah design baru sume baju kat situ hee best kan? :)

chilabaey's,
aah memang sedang bizi jugak la skg nie tiap2 minggu ade jer menda nak buat :)

ChiLaBaey's said...

Bagus2... kalau ikut saya dah kira suntuk sebenarnye... apa2 pun selamat mengurusankan persiapan majlis yer... :)

JIVEBUMZ said...

chilabaey's,
yup sangat suntuk mase.. huhu

pepon terima kasih yer!
doakan kami..

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site