Monday, March 22, 2010

Terjumpa kawan lama kat fesbuk

Salam hari isnin sume kawan2 blogger ku tersayang... nak apdet apa yer hari nie? aisey den kekeringan idea plak tapi still nak apdet jugak tak kiraaaaaaa haha buleh gitu!

Sabo jer lah yer.. sapa suka sila baca sapa tak suka tak pe ai tak marah u...

Sabtu aku kuar bersiar-siar ngan en bob.. opss bukan kuar buang masa tak tentu hala ok! aku g meround satu bandar shah alam mencarik umah sewa.. haaa itu memang keje giler! bukan senang nak mencari rumah sewa dengan cara tu.. baik ko duduk diam2 search kat mudah.my jer senang.. baru terpk nak buat cara tu selepas selesai meround dari shah alam sampai ke puncak jalil.. iks iks (padahal en bob dah lama cari kat situ aku jer yang tak sedar2 g nak cari manual jugak :P) manual tu maksudnya ko pegi cari satu2 tempat la...

Hari ahad seharian aku tido.. bangun lambat pastu makan tengah hari then petang tido je kejenya... kebetulan aku sakit kepala jadi memang tak bleh buat apa ler.. tido petang sangat enak owh... bangun tido pegi makan mc d ngan ratna..besh besh

Ok itu cite hari minggu yang biasa2 ajo.. apa yang aku nak bercerita kat sini adalah pasal terjumpa kawan lama kat FB.. teruja weh bile tetiba terjumpa kawan lama kat Fb..hahaha

Nak2 plak terjumpa kawan lama yang sekarang nie ko sendiri tak kenal.. bertukar habis! maksud aku "dulu lain sekarang lain" dulu zaman sekolah kan tak sama ngan zaman dah keja.. zaman muda remaja.. sekarang dah ke alam dewasa semestinya terlalu banyak perubahan yang kadang2 kita sendiri pon tak perasan.. eh tu kawan aku ker ha?? macam kenal jer.. tapi betul ker? banyak la persoalan yang bermain kat kepala nie..

Dulu zaman sekolah menengah aku rajin baca majalah.. antara majalah yang paling aku suka baca seperti gelagat pastu aku suka berkenalan ngan orang2 yang anto gambar kat dalam majalah tu.. hihi kira aku suka berkirim surat la camtu.. cari kawan2 kenal2 borak2 dalam surat.. bukan cam zaman sekarang sumanya melalui internet jer.. email, ym, FB, frenster, blog.. dulu suma pakai surat2 jer.. tak de perkhidmatan maya macam sekarang nie..

opsss dah melarat plak.. sebenarnya aku nak cite aku terjumpa balik ngan "kawan surat" eh boleh ker pakai istilah camtu haha bedal ajelah.. kawan surat aku nie sekarang dah jadik pengacara glamour weh.. tak sangka haku..hihi

korang nak tau ker sape? hihi cam malu2 jer nak cite..ececececece

aku malas nak taip panjang2 dipendekkan cite.. aku ada anta msg kat FB dia.. tup tup dia balas weh! dia cakap dia masih kenal aku.. gadis tomboy yang sekarang dah ayu..

aku gadis tomboy??? OMG tak perasan lak haku..haha tapi mungkin kot sebab aku dulu kategori wamita lasak.. rambut pendek pakai suar jer manjang.. memang ganas giler lah..auw

teringat zaman tu aku baru form 3.. aku pegi raya umah kawan aku nie kat kampung dia naik bas berdua ngan bestfrenz aku.. nak jumpa "kawan surat" punya pasal.. sanggup tu dari parit buntar ke pantai remis..hahaha gilo!

Aku suka nak jumpa ngan dia sebab apa yer.. haa sebab time tu aku suka nak kenal dengan dia kot :P dia nie memang seorang yang pandai berbahas.. cakap suma benda2 yang baik2 aje.. kira bagusla budak nie.. kira best la kawan ngan dia.. suka bagi nasihat pandai plak tu! ops ops aku puji melambung karang en bob terasa plak..hihi dia pon tak tau cite nie tak pe nanti dia baca n3 nie dia tau ler :P

ok ok meh tunjuk sape "kawan surat" aku tu.. memang aku tak sangka... sudah berjaya sebegini rupa... dan dia masih mengingati aku sebagai kawannya suatu waktu dahulu (tahun 1996)

sempat jugak dia tanya aku bile nak kawen... hopefully kalo ada kelapangan aku harap dia dapat datang majlis aku nanti.. hee

gambar ikhsan google

inilah dia kawan surat aku dulu.. weols kirim surat jer bukan surat cinta taw.. surat biasa2 jer.. mana tah aku taruk surat2 lama dia dulu... rasanya gambar ada ler sekeping dia kasik dulu ada kat kg.. tapi kan lain beno rupanya sampai aku memang tak perasan mamat nie.. kemain lain beno! korang kenal tak? mesti kenal nie.. so tak payah mention nama lah..


gambar ikhsan google

seronok kan uols kalo kite dapat jumpa kawan2 lama kat FB.. nak2 plak kawan kita tu orang yang glamour... hihihihi

9 comments:

:: p R i n c E s S _ N :: said...

wahh kak..ade kawan surat....ensem tu..hihi...

tp mmg besh laa jmpe kwn lame kt fb..

JIVEBUMZ said...

princess N,
ensem ek? hihi memang pon.. kawan surat jer tak lebey dari itu..

honeysour's blog said...

ensemnye....lorrr..fetri yahya rupanya..adoiilaaa..hikhik

JIVEBUMZ said...

honeysour,
hikhik cam tak cayo jer kan akak berpuluh2 kali tgk muka dia kat tv tapi tak cam2 sampai ler terjumpa FB dia baru den cayo!

CikPuanMiera said...

aaa ni la die ex-bf lame mira...
lame da xberutus surat neh..
wahahahaaha just kidding

tsaqif said...

Aik, ni fedtri yahya ni, kawan surat ila ke..x sangka

JIVEBUMZ said...

cik puan miera,
ececece tetiba jadik ex-bf mira lak yer tak pe sile2 tapi awak tu dah berpunyer taw!

tsaqif,
yup kawan surat saya suatu waktu dulu..hihi

cikyah.blogspot said...

wahh bley tompang glamer nihhh...hari2 tgk mhi sekaligus muka dia je selalu jongoi kat tv

JIVEBUMZ said...

cik yah,
tumpang glamer??? hihi buleh la cik yah..

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site