Thursday, March 24, 2011

Antenatal Check up yang ke 6

Assalammualaikum wbt..

Semalam kan aku pegi antenatal check up yang ke 6 kat klinik seksyen 7.. haa inilah dia resultnye... sajalah untuk tatapan aku bila dah bersalin nanti.. bukan saje2 nak tunjuk kat sini..


LK/LR : N
GULA : B
TEKANAN DARAH : 119/60 (2 minggu lepas > 108/61)
BERAT BADAN : 74.5 kg (2 minggu lepas> 71.3 kg) >> berat naik giler2 yes yes :)
TEMPOH HAMIL: 35+3 minggu (2 minggu lepas > 33+1)
TINGGI RAHIM: 36 sm (2 minggu lepas > 33 sm)
KEDUDUKAN/PRESENTASI: FPF
JANTUNG: +
GERAK: +

alhamdulillah mama dan bobo sihat.. kaki pon tak de bengkak.. cuma bobo sekarang nie makin lasak kat dalam peyut mama dia.. kick tak main la pelan2.. kasi kuat punya sampai terkejut mama dia.. alhamdulillah harap2nya bobo sihat walafiat sampailah deliver nanti..

oh ye mulai sekarang aku dah kene pegi klinik seminggu sekali tau.. so next appointment pada 31 mac nanti.. aku amek jam 3 petang jugak.. lantak lah lambat ke panas ker menunggu kat klinik tu.. sebab aku rasa pegi waktu pagi lagi lama kat klinik tu.. mau 2,3,4 jam jugak.. baik aku pegi petang.. baru 2 jam lebih sket camtu..

hehe semalam kemain lagi aku komplen ramai orang la pegi petang2 sekarang nak plak g klinik petang2..

erm berat aku naik 3 kg!
terkejuttt mak!
nie mesti balik kampung aritu bantai makan tak hengat.. memang aku perasan latelty aku lagi kuat makan berbanding bulan2 sebelum nie.. haha siapla sebelum deliver aku bertukar menjadi belon hikhik

3 comments:

aDieyZa said...

akk pregnanti naik 3 kg xpe.. zana ni belum pregnant pun badan dah naik.. mcmne tu?? hihihihi

pRincESs_N said...

Huhu..N lst checkup berat 73.5kg..pas deliver skg da 63kg..kne struggle nk ilang ag 10kg..tp time preggy la mkn puas2 okeh! Dulik r berat tu...kekeke

JIVEBUMZ said...

aDieyZa ,
huiii zana tu berselera nampak.. ada isi per?

pRincESs_N ,
wow cepatnya dah turun.. selim balik you.. ok akak makan puas2

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site