Thursday, May 6, 2010

Saya jadi baby sitter a.k.a bibik

cerita basi la uols... hahaha pedulikkk

ini cerita ahad lepas.. akak saya nak buat keje overtime jadi dia mintak tolong jagakan anak dia.. sebagai adik yang baik hati (puji diri sendirik) haruslah tolong.. jangan berkira sangat weh kang tak bau syurga.. eceh melalut ke situ pulak peginya..

Terus terang cakap saya memang tak pandai jaga baby! nak nak pulak baby kecik2 cam sofea yang baru 2 bulan nie.. confirm kekok! huh

Tapi dalam hati nie ada rasa cket confident.. ntah napa bila kak ju tanya boleh ker tak jaga sofea hari tu saya cakap ok bolehhhhh


haaaaa tengok tu.. kalo saya cakap boleh maksudnya... bolehhhh laaa

saya sampai awal pagi umah kak ju.. sebelum kak ju gerak g keja saya dah terpacak kat depan pintu umah..

see sangat CARE disitu..lalalala

sampai pepagi buta camtu anak2 kak ju masih lagi tido.. baby kecik pon tido lagi.. tengah hari sofea bangun.. bagi dia susu.. susu mama dia kat dalam peti sejuk.. rendam dalam air panas pastu masukkan dalam botol susu.. then susukan.. baik weh si sofea nih.. senang jaga dia.. tak nangeh kuat pon nangeh pelan2 jer..

lepas menyusu mandikan dia.. first time mandikan dia.. haaa ambek ko! belajar2 laa

mandi air suam.. pon tak nangeh jugak.. eiii baiknye la hai sofea nie..


pendek kata senang la jaga budak kecik nie.. tak banyak ragam

pas mandi main kejap ngan dia.. alaaa main acah2 jer bagi dia gelak hihi

pastu kasi susu kalo nampak dia cam nak nangeh.. kira cam agak2 dia dah lapar laa..


dah kenyang sume.. mesti mata dia senang jer nak lelap balik... wah senangkan jaga baby?? hahaha




ada sape2 tak pernah jaga baby kecik meh sini meh mintak tips kat jibam.. hahaha

5 comments:

:: p R i n c E s S _ N :: said...

da ade ciri2 mummy...love kids too..

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

sonok jaga baby ni kak....
prektis dari awal
utk persediaan masa depan
hehhehehe

JIVEBUMZ said...

N,
yeke? i love kids too

yanie,
haah cam gitu ler ropenye...

hajarus said...

ade ciri2 ibu la kak... pasni lau dah ade anak sendiri senang la k.illa dah ade pengalaman jaga baby walau sehari...

love kids too :)

JIVEBUMZ said...

hajarus,
hikhik tp terkebil2 jugak nak jaga baby tu sebenarnye

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site