Thursday, May 13, 2010

Pencarian Homestay

Selesai urusan borang permohonan nikah pencarian homestay pun bermula.. rupanya banyak perkhidmatan homestay kat kampung aku nie.. aku jer yang tatau huhu

Tujuan pencarian homestay nie untuk family sebelah en bob datang bertandang ke majlis sebelah aku nanti.. supaya dorang selesa berehat dan tido di situ pada hari nikah dan seterusnya majlis kami esoknya..

aku perlu sediakan 2 rumah untuk family sebelah sana nanti.. takut tak muat plak kalo sebuah umah jer nanti..

ini adalah umah yang pertama..

homestay ini bertempat di taman murni, parit buntar, perak

sekali masuk terus berkenan! cepat2 booked takut nanti ade orang lain plak yang kebas.. haha seb baik aku kawen bukan time cuti sekolah..

antara beberapa keping pic yang sempat aku snap..

ruang tamu..


ruang makan.. kawasan nie luas sket dorang bleh bentang toto dan tido kat sini ramai2 kalo tak cukup bilik nanti..


bilik..

sewa untuk 1 malam bagi umah nie yelah RM 100.00 sajork.. tanpa aircond.. terus booking dowh! sebab cantik n selesa..


umah yang kedua nie tak banyak amek pic.. sekeping jer pun.. yang nie kecik sket.. tapi ada aircond..

yang ini sewa untuk 1 malam RM 120.00.. 20 hengget untuk aircond.. muwahhh kan? hihi

selesai bab homestay.. phewwww lega!

13 comments:

ChiLaBaey's said...

Tak rupa homestay langsung.... selalunye rumah2 kampungkan... Ni kiranye homestay moden... :)

JIVEBUMZ said...

ChiLaBaey's,
haah kg den dah moden sekarang neh

hajarus said...

cantik rumahnyer... murah lak tu... sangat berbaloi...

::dazlaila:: said...

semoga sumenye berjalan lancar...
InsyaAlla

syukri said...

kalow honeymoon kat homestay ni ok aper..x yah pegi jaoh2 lagik...

JIVEBUMZ said...

hajarus,
haah murah giler sebab tu cepat2 booked nanti kalo terlepas putih mate den nie haa


::dazlaila:: ,
Insyaallah mudah2 segalanya berjalan lancar

amin

syukri,
uiks tak mooo laaa dekat sangat ngan rumah huhu

:: p R i n c E s S _ N :: said...

N igt N pnye apartmnt 3bilik rm100 da muwah..tp akak pnye sebijik uma rm100...kelass kak..besh tuu..

JIVEBUMZ said...

:: p R i n c E s S _ N ::
alaa N rate kampung jer tu boleh la hege camni..hihi

kitatauke said...

mmg sgt murah kl homestay harga tu....leh g jalan2 kat sini nnt..:)

JIVEBUMZ said...

kitatauke,
sila la datang bawak kuarga berjalan2 di kg saya hihi

kitatauke said...

jivebumz:tu kategori harga melampau...murah..huhuh

JIVEBUMZ said...

kitatauke,
murah ker?? ok la tuuu hahaha

kitatauke said...

jivebumz:murah dah tu...compare ngan area aku...huhuh...

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site