Wednesday, May 12, 2010

Borang kebenaran nikah = Done!

Haaa tengok tajuk kat atas tu korang mesti dah buleh teka kan.. ehem2


Hari sabtu lepas sampai ari selasa aku balik perak.. tujuan utama nak jumpa tok kadi, cari saksi dan submit borang kebenaran berkahwin ke pejabat agama.. borang kebenaran berkahwin sebelah lelaki dah siap.. so aku kena siapkan borang aku plak..

Hari ahad seawal pagi aku dah bangun tau.. siap2 pegi rumah abg cik dengan adik aku yang no 2.. akceli aku dah tak de ayah so kena ada wali untuk nikahkan aku nanti.. dan wali aku nanti yelah adik lelaki aku.. adik kandung seibu sebapa..

pagi tu dah wat appointment ngan tok kadi di rumahnye..


yang botak tu adik aku yang no 2.. yang sebelah tu abg cik

opss tok kadi muda lagi la uols.. umo tak tanye plak tapi agak2 umo dalam awal 30-an cam gitu ler.. senang jer berurusan dengan beliau.. cepat + pantas


setelah itu kami ke rumah ketua kampung plak untuk settlekan urusan bermastautin.. oleh kerana aku nanti akan bernikah di rumah abg cik maka kena isi borang mastautin tu sume.. dapatkan cop dan tandatangan ketua kampung berkenaan then settle!

baru ler pegi carik 2 orang saksi lelaki... amek tandatangan dorang dan salinan kad pengenalan masing2.. (patutnye kene bawak saksi sekali pegi umah tok kadi) heheh tengkiew ler ustaz kerana dah memudahkan urusan kami..

korang paham2 la yer :P

ok settle bab tu sume maka borang kebenaran berkahwin sebelah perempuan complete!! baru lah anto borang lelaki + perempuan ke pejabat agama.. senang kan?

sampai ke pejabat agama terus aku serahkan borang2 yan gcomplete tadi kat kaunter.. tunggu dalam 15 minit tengok2 dah ciap.. ustaz tu cakap lagi 3 ke 4 hari nak nikah suh wali jumpa tok kadi yang berkenaan.. maknanya tok kadi yang sain borang kite tu laa. so apa2 hal deal dengan dia.. borang sume tinggal kat pejabat..

so aku balik dengan tangan kosong... cam gitu rupanya cara2 nak settlekan borang kebenaran berkahwin.. idak ler susah sangat.. hehe dah tau memang ler cakap senang cuba tak tau meroyan jugak la..

lega hati nie bila borang sume dah settle.. alhamdulillah tak sia2 amek cuti sampai 2 hari..

apo lagi den dah bleh kawen nie ha!!!

hahahaha senyum2 sampai ke telinga :P

5 comments:

FIESYAH said...

harap2 pas ni segala urusan bejalan ngan lancar...

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

owh..mcm ni cara nyer nak kawen....
hehehhe....yanie nak kena belajar lagi nih

kitatauke said...

wahh..mesti tgh semangat kan??dah lalu zaman ni..huhuh

JIVEBUMZ said...

FIESYAH,
insyaallah harap2 begitulah..

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿
aah camtu ler cara2nya.. belajar daripada sekarang tak rugi dik :)

kitatauke
semangat berkobar2 nie haa hihi

kitatauke said...

jivebumz:hope semangat tu tures membara lepas kawin pun...(lepas kawin..sabarlah dengan kerenah pasangan)

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site